برندسازی با روش تولید محتوا

چشم انداز بازاریابی و تبلیغات با ظهور دنیای دیجیتال به طور غیر قابل بازگشتی دچار تغییر شده؛ جلب توجه مصرف کنندگان در این بازار شلوغ به طور فزاینده ای دشوار شده است. پس برند شما چطور در بین این جمعیت خودنمایی کند؟با یک استراتژی بازاریابی محتوای قوی، قادر خواهید بود با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه ای پایدار ایجاد کنید، که در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد.موضوع از این قرار است:بازاریابی محتوا برای برجسته کردن همه برندها ضروری است. اما برای یک استراتژی بازاریابی محتوای موثر و افزایش ROI (بازگشت سرمایه)، نیاز به نقشه راه استراتژی دقیقی برای ایجاد محتوای قوی و دستیابی موفقیت آمیز به مصرف کنندگان خود دارید.در این مقاله از وی لینک درباره برندسازی با روش تولید محتوا صحبت خواهیم کرد.

بازاریابی محتوا چیست و چرا برای برند شما ضروری است؟طبق نظر مؤسسه بازاریابی محتوا:بازاریابی محتوا یک رویکرد بازاریابی استراتژیک است که بر روی ایجاد و توزیع محتوای ارزشمند، مرتبط و سازگار برای جذب و حفظ مخاطب هدف گذاری شده – و در نهایت بر  روی هدایت عملکرد سودآور مشتریان متمرکز است.محتوا شامل مقالات، پست ها، عکس ها، فیلم ها، اینفوگرافی ها، تصاویر گرافیکی، بازی ها، توضیحات محصول، آموزش، مطالعات موردی، تبلیغات، توصیفات، و هر گونه اطلاعات مربوط به برند شما، مزایای برند، محصولات، ویژگی های محصول، رده و یا صنعت است. چنین چیزهایی را می توان در وبلاگ ها، وب سایت ها، رسانه های اجتماعی، مجلات و هر رسانه دیگر منتشر کرد.اما از ایجاد محتوا چه چیزی به دست می آورید؟

برندسازی با روش تولید محتوا

از طریق تولید محتوا با ارزش و هدفمند می توانید:به طور منحصر به فردی با مصرف کنندگان خود ارتباط و تعامل برقرار کنید.با نشان دادن دانش و تخصص خود، بین مصرف کنندگان و برند خود اعتماد ایجاد کنید.آنان را به برند و محصولات خود جذب، مشتاق و پایبند کنید.احساسات پیرامون برند خود را تحت تأثیر قرار دهید.هویت برند خود را ساخته و پرداخته و تقویت نمایید.این امر منجر به فروش بیشتر، افزایش وفاداری به برند و حمایت مضاعف از برند خواهد شد.

در اینجا به یک نمونه بازاریابی محتوا توجه فرمایید:

کوکاکولا با استفاده از شعار «نوشابه تعارف کنید»، قوطی ها و بطری های خود را با اسامی، تکه کلام ها و پیام های مختلف معرفی کرده و یک تجربه برند منحصر به فرد خلق کرد. کوکاکولا از طریق این استراتژی بازاریابی محتوای ساده، مصرف کنندگان جوان خود را تشویق می کند که به عنوان طرفداران برند، اقدام به اشتراک گذاشتن برند و محصولاتش در رسانه های اجتماعی نمایند. علاوه بر این، کوکاکولا الهام بخش آنها برای برقراری ارتباط با یکدیگر و همچنین با برند است. کمپین نوشابه تعارف کنید، آگاهی از برند در رسانه های اجتماعی را افزایش داد، منجر به افزایش فروش و تقویت رابطه بین مصرف کنندگان جوان و برند شد.

چگونه یک استراتژی بازاریابی محتوای حماسی ایجاد کرده و فروش خود را افزایش دهیم

 یک بودجه و یک تیم خاص را به بازاریابی محتوا اختصاص دهید

اول از همه، باید بودجه و منابع را برای بازاریابی محتوا اختصاص دهید. این موضوع برای کسب و کار شما و زمانی که وقتش برسد که برند خود را مدیریت کنید تا در میان انبوهی از دیگر اولویت ها مورد پیگیری قرار بگیرد، بسیار ضروری است. یک تیم اختصاصی در بخش بازاریابی شما باید تنها با تمرکز بر ایجاد یک نقشه راهبردی و اجرای استراتژی محتوا منصوب شود.برای به حداکثر رساندن اثربخشی، باید استراتژی محتوای خود را در راستای استراتژی بازاریابی تان طراحی کنید، و در کنار استراتژی بازاریابی از استراتژی محتوایتان استفاده کنید. این کار شما را قادر می سازد تا در عملکرد بازاریابی خود ثابت قدم بوده و به طور موثر به اهداف بازاریابی تان برسید.

 برای مسلط شدن به موضوع بازاریابی محتوا، مشخص کنید که مصرف کنندگان شما چه کسانی هستند

برای مدیریت بازاریابی محتوا، باید یک قاعده ساده را دنبال کنید:مصرف کنندگان خود را در قلب استراتژی محتوا قرار دهید. هرچقدر بر این موضوع تأکید کنیم باز هم کافی نیست: مصرف کنندگان خود را در قلب استراتژی محتوا قرار دهید. شما باید هر قطعه محتوا را میان هر کدام از دسته های مصرف کننده خود پخش کنید. باید محتوای خود را مختص به مخاطبان هدف تان شخصی سازی کنید و در نظر بگیرید که اهداف مختلف با نیازهای مختلف نیاز به محتوای متفاوت دارند.

 بفهمید مصرف کنندگان شما چه چیزی نیاز دارند و می خواهند

هنگامی که اهداف مختلفی را تعریف می کنید، باید آنها را درک کنید. آنها چه کسانی هستند؟ نیازهای آنها، مسائل و چالش ها و آرزوهای آنها چیست؟ چگونه نسبت به صنعت و برند شما رفتار می کنند؟ کجای سیاحت مصرف کننده هستند؟ چطور خرید می کنند؟ به دنبال چه اطلاعاتی هستند؟ عادات رسانه ای اجتماعی آنها چیست؟

به یک مثال کامل توجه کنید:مصرف کنندگان اصلی GoPro طرفداران ماجراجویی هستند که دوست دارند سوء شاهکارهای خود را به اشتراک بگذارند. GoPro با قادر ساختن آنها به ثبت و اشتراک گذاری شوق و علایق خود با دوستان و تمام دنیا، تعیین کنندۀ چگونگی تناسب یکپارچۀ برند و محصول با نحوۀ زندگی مصرف کنندگانش می باشد. با استفاده از این کمپین محتوای تولید شده توسط مصرف کنندگان، برند به طور منحصر به فردی با مصرف کنندگان خود تعامل نموده و هویت برند مربوط به شعار «زندگی خود را ضبط+به اشتراک کنید» را تقویت می کند.

هدف(ها) استراتژی محتوا را تعریف کنید

قبل از ایجاد محتوا، باید هدف استراتژی محتوا را تعریف کنید، و هدف به مخاطبان مورد نظر بستگی دارد. هر مخاطب اهداف متفاوتی را می طلبد. هدف نیز به شدت به جایگاهی که مخاطبان شما در سیاحت مصرف کننده هستند، بستگی دارد. آیا هدف شما افزایش آگاهی از برند در میان مصرف کنندگان بالقوه تان است؟ یا فروش خود را در میان مصرف کنندگان مقطعی افزایش دهید؟ برند خود را در میان یکی از دسته های مصرف کنندگان بازیابی کنید؟ یا بهتر است با مصرف کنندگان وفادار خود ارتباط برقرار کنید؟

برای ایجاد محتوای حماسی، این ۴ قانون طلایی را دنبال کنید

هنگامی که مخاطبان خود را تعریف کرده و شناختید و اهداف استراتژی محتوا را مشخص نمودید، باید محتوای مرتبط، ارزشمند و هدفمند ایجاد کنید. ربط و ارزش مطالب شما نباید توسط خودتان تعریف شود، بلکه باید توسط مصرف کنندگان شما تعریف شود. محتوای ایجاد شده باید برای مخاطبان شما اهمیت داشته و برای آنها مفید باشد.راز ایجاد مطالب قوی و برندسازی محتوا این است که:

ارائه راه حل برای مصرف کنندگان خود:

با درک مخاطبین خود، نیازها، مسائل و چالش های آنها، قادر خواهید بود منافع خود را برآورده سازید و به آنها کمک کنید تا مسائل خود را حل کنند و به چالش هایشان پاسخ دهند. بنابراین باید تلاش کنید که محتوایی را ایجاد کنید که به کمک آن، مصرف کنندگان بتوانند راه حل هایی برای مشکلات خود پیدا کنند.

آگاه باشید:

محتوای شما باید توسط کارشناسان با دانش و تجربه در موضوع بحث شده ایجاد شود، و همچنین مطالب باید جذاب و الهام بخش باشد. انجام این کار، باعث ایجاد حس اعتماد، اعتبار و ارزش در نگاه مخاطبان شما شده و این به طور مثبتی در برند شما منعکس خواهد شد.

پیام تبلیغاتی خود را به منتشر کنید:

همیشه باید پیام برند خود را در قلب محتوا قرار دهید. پیام برند باید با مخاطب هدف و نیازهایش همراستا شده و آنها را تحت تاثیر قرار دهد. و از طریق پیام برند، باید مخاطبان خود را در مورد برندتان، محصولات و مزایای آنها آموزش دهید. این منجر به ایجاد محتوای شما خواهد شد و برند شما را در یادها ماندگار کرده و باعث ایجاد روابط قوی با مصرف کنندگان می شود.

صدای برند خود را در محتوا منعکس کنید:

در نهایت، سبک نوشتاری شما باید به صدای برندتان تبدیل شود. یک برند باید در تمامی نقاط تماس بی نقص باشد و بازاریابی محتوا نیز از این موضوع مستثنی نیست. سبک نوشتن محتوا باید برند شما را بازتاب دهد و ارزش های تجاری شما را تقویت کند.

مثالی دیگر بازاریابی محتوا:

شرکت Walmart با استفاده از مجله زندگی برتر خود، الهام بخش مصرف کننده خود برای لذت بردن کامل از زندگی و در عین حال پایبندی به بودجه شان است. این برند خرده فروشی می داند که مشتری هایش با بودجه ای محدود زندگی را سر می کنند، اما با این حال دوست دارند از آن لذت ببرند و بنابراین والمارت، محتوا را در خصوص دستورالعمل های راهنمایی های زیبایی و مشاوره خانه داری گرفته تا ایده های مُد فراهم می کند. از طریق این مجله، Walmart با مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار می کند و شعار برند “پس انداز، زندگی بهتر” را تقویت می کند.

نتیجه گیری

مخاطبان هدف متفاوت با نیازها و چالش های مختلف نیاز به محتوای متفاوت با پیام های مختلف ایجاد شده توسط متخصصین مختلف دارند. از طریق این مطالب حماسی، برند و محصولات خود را در این بازار شلوغ متمایز می کنید.

توزیع را فراموش نکنید

برای اینکه محتوای قوی شما بیشترین تأثیر را داشته باشد و همچنین برای افزایش بازده سرمایه به کمک بازاریابی محتوا، باید آن را در مکان های مناسب مخاطبان خود توزیع کنید و از این رو باید در جایی که برایشان در دسترس باشد توزیعش کنید. با درک مخاطبان هدف خود، می توانید عاداتشان، ابزارهای مورد استفاده شان و اطلاعات مورد نظرشان را درک کنید. مخاطبان شما به راحتی بتوانند مطالب موردنظر خود را پیدا کنند، حتی زمانی که به دنبال آن نیستند. در غیر این صورت، شما هرگز به مصرف کنندگان خود نخواهید رسید و تمامی تلاش های استراتژی شما بیهوده است.

به منظور توزیع هرچه موثرتر محتوایتان، باید به عوامل تأثیرگذار بر مصرف کنندگان خود نزدیک شوید و با آنها کار کنید تا محتوای خود را توسعه، ایجاد و توزیع کنید. عوامل تأثیرگذار کمک می کنند که محتوا خود را به صورت تصاعدی توزیع کرده و به صورت قابل اعتمادتر، معتبرتر و قانع کننده تر در چشم مصرف کنندگان دیده شوید. علاوه بر این، باید هواداران برند خود را توسعه و پرورش دهید، آنها به شما کمک می کنند محتوا و پیام برند خود را به منتشر و تقویت کنید.

محتوای خود را برای افزایش تعامل با مصرف کننده بهینه سازی نمایید

شما همچنین باید محتوای خود را با توجه به پلتفرمی (ابزاری) که در آن را توزیع می کنید بهینه سازی کنید. برخی از انواع محتوا، در ابزارهای ویژه ای، تأثیر بهتری نسبت به دیگر پلتفرم ها می گذارند. بنابراین لازم است محتوای خود را با پلتفرم های مختلفی که به اشتراک می گذارید، تطبیق دهید.

به این مثال توجه کنید:وبسایت بازدید از اسکاتلند (visitscotland.com) محتوا را به نحوی توسعه می دهد تا مشتریان بتوانند اسکاتلند را کشف کنند و آنها را به بازدید از اسکاتلند تهییج می کند. از طریق عکس های خیره کننده، برنامه های پیاده روی، لیست های مختلف و رویدادهای هدفمند، این برند طیف گسترده ای از تجارب موجود را برای مخاطب برجسته می کند. به منظور دسترسی به مصرف کنندگان، visitscotland محتوای خود را بهینه می کند و آن را از طریق وب سایت خود، وبسایت TripAdviser و دیگر وب سایت های مسافرتی منتشر می کند. شرکت VisitScotland نیز به سفیران برند خود متکی است؛ گردشگران، مردم محلی، جوامع و کسب و کار ها تشویق می شوند تا تجربه های اسکاتلندی خود را به طور گسترده ای به اشتراک بگذارند.

ROI (بازگشت سرمایه) خود را افزایش دهید:

برای درک موفقیت کمپین محتوا و افزایش ROI باید نتایج آن را پیگیری کنید. هنگام برنامه ریزی استراتژی محتوا و قبل از شروع محتوا، باید اقدامات پیگیری خود را تعریف کنید. و اقدامات مربوط به پیگیری اثربخشی محتوا به هدف استراتژی محتوا بستگی دارد.در اینجا ۵ اقدام برای پیگیری اثربخشی بازاریابی محتوا وجود دارد:

تعامل

برای هر کمپین بازاریابی محتوا، باید تعاملات آن را پیگیری کنید. تمام مطالب باید جذاب و الهام بخش باشند تا مخاطبان خود را به طور موثر جذب و حفظ کنند. چند نفر محتوای شما همرسانی می کنند؟ چه کسی محتوای شما را همرسانی می کند؟ چند نفر به محتوای شما واکنش نشان داده و با آن تعامل می کنند؟ چند نفر در حال حاضر برند شما را در رسانه های اجتماعی دنبال می کنند؟

نشر

اگر هدف استراتژی محتوایی شما آگاهی رسانی نسبت به برند باشد، باید انتشار محتوا را نیز محاسبه کنید. چند نفر در حال بازدید از محتوای شما هستند؟ چه کسی محتوای شما را مشاهده می کند؟ چقدر وقت صرف مرور محتوای شما کرده اند؟

کلیک خور

باز هم اگر هدف شما آگاه سازی نسبت به برند است، باید همچنین میزان کلیک شدن را در قالب یک نرخ عددی دنبال کنید. چه تعداد افراد بر روی دکمۀ بنر تبلیغاتی شما کلیک می کنند؟ چه کسی روی دکمۀ بنر تبلیغاتی شما کلیک می کند؟ مخاطبان مورد نظر شما به دنبال چه اطلاعات دیگری هستند؟

فروش

اگر هدف شما رشد فروش باشد، باید فروش خود را پیگیری کنید. نرخ فروش شما چیست؟ سیاحت های مصرف کنندگان شما چگونه دستخوش تغییر می شود؟ سبد مصرف کنندگان شما چطور رشد می کند؟

تغییر تصویر برند

در نهایت، اگر هدف شما تغییر تصویر برندتان باشد، باید تصویر برند خود و شرکای تجاری خود را سنجیده و آنها را در ذهن مصرف کنندگان خود تغییر دهید.

برندسازی با روش تولید محتوا

مخلص کلام

بازاریابی محتوا برای توسعه و رشد برند شما ضروری است. با یک استراتژی محتوای قوی، شما قادر خواهید بود با مشتریان خود ارتباط برقرار کرده و رابطه ای حاکی از اعتماد با آنها برقرار کنید، که در نهایت منجر به فروش بیشتر خواهد شد. و به منظور استقرار بازاریابی محتوا، نیاز به نقشه راه استراتژیک دقیقی با همراهی مصرف کنندگانی که در قلب آن جای گرفته اند دارید تا بتوانید محتوای قانع کننده ای ارائه نموده با موفقیت به مصرف کنندگان خود دست یابید.

ارسال شده در تبلیغات و بازاریابی, دیجیتال مارکتینگ, مقالاتبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید