بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

شاید شما هم تاکنون نام دیجیتال مارکتینگ را زیاد شنیده باشید و در جستجوی معنا و کاربرد ان بوده اید. دیجیتال مارکتینگ یعنی بازاریابی اینترنتی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ؛ یا به عبارت دیگر به تمام فعالیت هایی که در دنیای اینترنت به منطور بازاریابی استفاده می شود.

اکنون که با معنای لغوی دیجیتال مارکتینگ آشنا شدید، بهتر است تا بدانید که در ایران نیز تمایل کسب و کارها برای استفاده از روش های آنلاین بازاریابی رو به رشد است.  به جرات می توان گفت که نصف تخصص کارشناس دیجیتال مارکتینگ به آشنایی و استفاده از این ابزارها می باشد. شاید صدها ابزار برای استفاده در دنیای دیجیتال مارکتینگ وجود دارد .لی تنها تعداد معدودی از آنها جزو پرکاربردترین ابزارها هستند. با توجه به اهمیت این موضوع بر ان شدیم تا در این مقاله از وی لینک به معرفی ابزارهای دیجیتال مارکتینگ در سال 2023 بپردازیم.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ چه کمکی به ما می‌کنند؟

از قدیم گفته‌اند که آنچه عیان است، چه حاجت به بیان است؛ ولی اجازه دهید تکلیف این موضوع را همین‌ جا مشخص کنیم؛ بدون داشتن ابزارهای بازاریابی دیجیتال، نه خبری از چیدن استراتژی برای جذب مشتری هدف است و نه می‌توانید آن‌ها را در طول سفرشان دنبال کنید. این ابزارهای نازنین به ما کمک می‌کنند:

  • بهترین کلمات کلیدی را انتخاب کنیم؛
  • در گوگل، بالاتر از همه قرار بگیریم؛
  • از سلامت سایت مطمئن شویم؛
  • محتواهای متنی و بصری را آماده و منتشر کنیم؛
  • رقبا را زیر نظر بگیریم؛
  • رفتار مخاطبان را لحظه‌به‌لحظه بسنجیم و آن‌ها را بهتر بشناسیم؛
  • هزینه‌ها را کنترل کنید؛
  • در گوگل و سایت‌های پربازدید تبلیغ کنیم؛
  • در شبکه‌های اجتماعی بدرخشیم؛
  • ایمیل‌ها و پیامک‌ها را در بهترین زمان ارسال کنیم؛
  • صدای مشتری‌ها را بشنویم؛
  • پروژه‌ها را مدیریت کنیم.

بهترین ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

در این بخش، ما ابزارهای موردنیاز برای تجزیه‌ و تحلیل کلمات کلیدی، بررسی رتبه، سلامت سایت و همچنین تجزیه‌ و تجلیل بک‌لینک را معرفی می‌کنیم. جلوتر هم دربارهٔ ابزارهای آنالیز داده‌ها و رفتار کاربران صحبت خواهیم کرد.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

گوگل کیورد پلنر (Keyword Planner)

کیورد پلنر یکی از ابزارهای رایگان و قدرتمند گوگل است که به شما کمک می‌کند:

  • لیستی از کلمه‌های کلیدی مرتبط آماده کنید؛
  • میزان جست‌وجوی هرکدام را مشاهده کنید؛
  • متوسط جست‌وجوی هر کلمه را بر اساس موقعیت مکانی و دستگاه کاربر بررسی کنید؛
  • رقبا را رصد کنید.

یکی از خوبی‌های کیورد پلنر این است که استفاده از آن کاملاً رایگان است. فقط کافی است اکانت گوگل ادز خود را بسازید و تحقیق را شروع کنید.

گوگل سرچ کنسول

سرچ کنسول ابزاری برای رصد فعالیت های صورت گرفته بر روی وبسایت هایی است که در موتورهای جستجو ثبت شده است. بطور مثال شما با استفاده از این ابزار می توانید بررسی کنید که کاربران با چه کلماتی وارد سایت شما شده اند. همچنین شما با استفاده از سرچ کنسول می توانید بررسی کنید که آیا وبسایت شما موبایل فرندلی می باشد یا در هر کلمه کلیدی وبسایت شما دارای چه رتبه ای در گوگل می باشد.

ماز (moz)

شما با استفاده از این وبسایت می توانید به بررسی و سئوی رقبا بپردازید. Moz دارای خدمات رایگان و پولی می باشد. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید به بررسی کلمات کلیدی و میزان سختی آن، بررسی بک لینک و… بپردازید.

Achref

این ابزار نیز یکی از ابزارهای مهم در بخش سئو می باشد که با استفاده از آن می توانید به بررسی رقبای خود  نظیر کلمات کلیدی آنها بپردازید. همچنین با استفاده از این ابزار می توانید به لینک های خراب سایت خود را مشاهده و اصلاح نمایید.

Screaming Frog SEO Spider

از این ابزار به منظور بررسی لینک های داخلی و خارجی وبسایت خود و هم چنین بک لینک های سایت خود را نیز مورد بررسی قرار دهید.

Lighthouse

شما با استفاده از ابزار Lighthouse می توایند به بررسی سرعت وبسایت خود پرداخته و با توجه به راهنمایی های این وبسایت به رفع انها بپردازید.

Keyword tool

کیورد تول (Keyword tool) به شما کمک می‌کند تحقیق کلمات کلیدی خود را به بهترین شکل انجام دهید. این ابزار از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند و رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد. شما می‌توانید هم به‌صورت رایگان و هم پولی از آن استفاده کنید.

ولی در نسخهٔ رایگان، لیستی از کلمات کلیدی مرتبط را بدون اطلاعات در اختیار شما می‌گذارد. با خرید اکانت آن، می‌توان به سایر اطلاعات مثل تعداد دفعات جست‌وجوی کیورد و روند جست‌وجوی کیورد نسبت به ماه قبل هم دست پیدا کرد.

از آن گذشته، می‌توانید یک خروجی از کلمات کلیدی موردنظر بگیرید تا بتوانید آن‌ها را تجزیه‌وتحلیل کنید.

KWfinder

رابط کاربری KWFinder باعث شده است همه آن را دوست داشته باشند. نه‌تنها کلی اطلاعات مختلف مثل حجم جست‌وجو، سختی و میزان رقابت در اختیارتان می‌گذارد، بلکه وضعیت صفحهٔ نتایج جست‌وجوی گوگل برای هر کلمه کلیدی را هم به شما نشان می‌دهد.

می‌توانید زبان فارسی را هم انتخاب کنید ولی متأسفانه خود ایران در لیست کشورها نیست.

آدرس سایت رقبا را هم می‌توانید وارد کنید تا از آن‌ها ایده بگیرید. از طرفی، شما می‌توانید کلمات کلیدی را بر اساس نیاز خود فیلتر کنید.

این ابزار رایگان نیست؛ ولی به شما اجازه می‌دهد ۱۰ روز همه‌چیز را بدون پرداخت پول بررسی کنید. اگر نمی‌خواهید پولی خرج کنید، هر ۱۰ روز، یک ایمیل بسازید!

شما می‌توانید نتایج این ابزار را با SEMrush مقایسه کنید تا به قدرت و کارایی آن برای زبان فارسی پی ببرید.

ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

میل چیمپ (mailchimp)

mailchimp یکی از معروفترین نرم افزارهای بازاریابی ایمیلی است. این ابزار گزینه های متنوعی را دراختیار شما قرار می دهد که با توجه به کسب و کارتان می توانید آنها را انتخاب نمایید.  این سرویس ارائه دهنده خدمات ایمیلی می تواند میلیون ها ایمیل را بصورت روزانه ارسال نماید. شما با استفاده از این ابزار می توانید خبرنامه های هدفمند و زمانبندی شده را برای مخاطبانتان ارسال نمایید.

پاکت

این ابزار مارکتینگ ایمیلی به زبان فارسی طراحی شده است که قالب های متنوعی را در اختیار مخاطبان خود قرار می دهد. ارائه تست A/B، گزارش دهی با استفاده از HTML از دیگر امکانات این ابزار بازاریابی می باشد.

SENDER

این سرویس ایمیلی هرچند امانات محدودتری نسبت به موارد بالا دارد ولی به علت مشکلات تحریمی سایت های خارجی دیگر برای ایرانیان، این ابزار بین ایرانیان از محبوبیت خاصی برخودار شده است.

گوگل ترندز (Google Trends)

ممکن است شما بین انتخاب چند کلمهٔ کلیدی با مشکل مواجه شوید و نتوانید تصمیم بگیرید. از طرفی، شاید بخواهید بدانید آیا موضوع موردنظر شما در بازهٔ زمانی مشخصی داغ است یا کسی به‌دنبالِ کسب اطلاعات نیست.

گوگل ترندز در این شرایط به شما کمک می‌کند تا بتوانید ببینید چه عبارت‌هایی در موقعیت مکانی موردنظرتان بیشتر جست‌وجو می‌شوند.

همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، مردم از عبارت «دیجیتال مارکتینگ» بیشتر از عبارت «بازاریابی دیجیتال» در یک سال اخیر استفاده کرده‌اند.

Ahrefs

برویم سراغ جبههٔ دوم! بعید است چیزی بهتر از Ahrefs برای بررسی وضعیت بک‌لینک و رقبا پیدا کنید. بیایید ببینیم چه چیزهایی به ما می‌دهد:

  • تعداد تمام بک‌لینک‌های سایت؛
  • تعداد دامنه‌هایی که به شما لینک داده‌اند (ممکن است وب‌سایتی بیش از یک بار به شما لینک داده باشد)؛
  • اطلاعات کاملی از انکرتکست‌ها و بک‌لینک‌های خراب به شما می‌دهد؛
  • اطلاعاتی دربارهٔ بهترین صفحه‌های سایت با بیشترین بک‌لینک؛
  • رتبهٔ صفحه‌ها؛
  • شناسایی کلمات کلیدی که رقبا رتبه گرفته‌اند و شما رتبه ندارید؛
  • تخمین میزان ورودی سایت (ترافیک ارگانیک)؛
  • خروجی تمام اطلاعات.

همچنین می‌توانید از آن برای یافتن کلمه کلیدی و محتوای تعاملی هم استفاده کنید. این ابزاری است که در ۲ جبههٔ داخلی و خارجی کنار شماست؛ پس خریدن اکانت آن به نفع هر کسب‌وکاری است. می‌توانید از ابزارهای اشتراکی هم استفاده کنید و هزینهٔ خود را کاهش دهید.

socialblade

با استفاده از این ابزار می توانید به بررسی آمار و پیشرفت شاخص شبکه های اجتماعی خود بپردازید. این ابزار آمار یوتیوب، اینستاگرام، توییتر، فیسبوک و … را پوشش می دهد.

نوین هاب

نوین هاب یک سرویس ایرانی می باشد که برای مدیریت شبکه های اجتماعی استفاده می شود. شما با استفاده از نوین هاب می توانید به اینستاگرام، تلگرام، توییتر، یوتیوب متصل شوید. پست های خود را زمانبندی و آمار پیشرفت صفحات اجتماعی خود را مشاهده نمایید.

hootsuite

یکی از قویترین ابزارها برای مدیرت و تحلیل شبکه های اجتماعی می باشد. با این ابزار می توانید شبکه‌های اجتماعی خود در اینستاگرام، پینترست، توییتر، فیسبوک، لینکدین و یوتیوب را به صورت همزمان مدیریت کنید.

Screaming Frog

یکی از قدرتمندترین ابزارهای آنالیز وضعیت سئوی on-page و تکنیکال است. چه کمکی به شما می‌کند؟ مثل یک خزنده به جان سایت شما می‌افتد تا مشکلات آن را پیدا کند؛ از متا تگ‌های اشتباه و خطاهای ۴۰۴ گرفته تا محتوای تکراری و تغییر مسیرها (ری‌دایرکت).

یک ابزار عالی برای ممیزی سایت است که می‌توانید آن را به گوگل آنالیتیکس و سرچ کنسول (دربارهٔ آن‌ها جلوتر صحبت خواهیم کرد.) وصل کنید؛ همچنین شما می‌توانید از آن برای بررسی سایت رقبا هم استفاده کنید.

در نسخهٔ پولی، امکانات بیشتری مثل زمان‌بندی بررسی سایت و گزارش دیتا استودیو در اختیارتان گذاشته می‌شود؛ ولی همان نسخهٔ رایگان هم تا حدود زیادی، کار شما را راه می‌اندازد.

ارسال شده در مقالاتبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید