تبلیغات رپورتاژ آگهی به عنوان ارزان ترین روش تبلیغاتی شناخته می شود که امروزه بسیاری از افراد از این روش تبلیغات استفاده می کنند. بیشتر کسب و کارهایی که به تازگی راه اندازی می شوند، اینترنتی هستند. بنابراین باید بهترین روش را برای تبلیغات این کسب و کارها به کار بگیرید.
استفاده از رپورتاژ آگهی امروزه توسط بسیاری از سایت ها افزایش پیدا کرده است. آنها با استفاده از رپورتاژ آگهی می توانند سایت خود را به بازدیدکنندگان بیشتری معرفی کنند. شما برای اینکه رپورتاژ را در بهترین وب سایت ها منتشر کنید باید در مورد دامنه سایت ها و تعداد بازدیدکنندگان آنها اطلاعات بیشتری به دست آورید. تا پایان مقاله همراه وی لینک باشید.
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) چیست؟
همانطور که میتوان حدس زد رپورتاژ آگهی یا رپورتاژ خبری در واقع نوعی از تبلیغات متنی در قالب یک گزارش و خبر است. سایت مشهور Entrepreneur در تعریف خود از رپورتاژ آگهی این گونه میگوید که:
رپورتاژ آگهی (رپورتاژ خبری) در واقع اطلاعیهای است که از سوی واحد روابط عمومی با هدف اطلاعرسانی اتفاقات کسب و کار به مردم در رسانههای مختلف و انتشارات مرتبط و هدفمند منتشر میشود. در واقع رپورتاژ خبری نوعی تبلیغات همسان است که به صورت یک گزارش یا رپورتاژ خبری نوشته میشود و البته باید از نظر تبلیغاتی یک فرد متخصص و خبره روی آن کار کند. شما در رپورتاژ آگهی مخاطبانتان را در یک مسیر مشخص همراهی میکنید تا به سمتی که میخواهید هدایت شوند و اتفاقی که میخواهید رقم بخورد.
نقش رپورتاژ آگهی در تبلیغات
با بررسی تاریخ رپورتاژ آگهی می توانید نیاز سایت تان به رپورتاژ را بررسی کنید. کارشناسانی که تولید محتوای رپورتاژ را بر عهده دارند به خوبی نیازهای سایت تان را در نظر می گیرند و سپس بهترین محتوا را برایتان انتخاب می کنند. در تبلیغات امروزی، رپورتاژ نقش مهمی پیدا کرده است.
هر یک از کاربرانی که وارد سایت های پربازدید مانند دیجی کالا، اسنپ فود و … می شوند می توانند بنر وب سایت تان را مشاهده کنند و روی آن کلیک نمایند. با کلیک روی سایت شما، میزان بازدید از سایت تان چندین برابر می شود. این امر موجب می گردد که سئو وب سایت تان قوی تر شود. با بالاتر رفتن سئو سایت، وب سایت شما در نتایج اولیه گوگل نشان داده خواهد شد.
درک رپورتاژ آگهی
برای اینکه با اهمیت رپورتاژ آگهی آشنایی بیشتری به دست آورید باید انواع رپورتاژ را بشناسید. رپورتاژ را در دسته بندی های متنوعی تولید می کنند. شما بر اساس نیاز وب سایت تان می توانید یکی از انواع رپورتاژها را انتخاب کنید. یکی از بهترین رپورتاژهایی که امروزه محبوبیت زیادی دارد، رپورتاژ متنی می باشد.
رپورتاژهای متنی را می توانید در وب سایت های متنوع نشر دهید. در واقع بین انواع رپورتاژ، کاربردی که از رپورتاژ متنی دریافت می شود نسبت به دیگر رپورتاژها بیشتر است. دقت داشته باشید که قبل از درک رپورتاژ آگهی باید ساختار آن را به خوبی بررسی کنید.
تبلیغات رپورتاژ آگهی را زمانی به خوبی می توانید درک کنید که استانداردهای آنها را بشناسید. با شناخت هر یک از تبلیغات از نظر استانداردهای متنوع می توانید آنها را در سایت تان به کار بگیرید. امروزه بسیاری از افراد بدون درک استانداردهای تبلیغات رپورتاژ آگهی آنها را در وب سایت ها به کار بگیرند. در واقع قبل از اینکه تبلیغات را به کار بگیرید باید ساختار آنها را بررسی کنید و استانداردهای آنها را از نظر ویژگی هایی که دارند بررسی نمایید. در این صورت می توانید نتیجه خوبی از آنها دریافت کنید.
ملاحظات نگارش رپورتاژ آگهی
دریافت بک لینک طبیعی از طریق رپورتاژ یکی از مهمترین نکاتی می باشد که زمان نگارش رپورتاژ باید به آن دقت داشته باشید. این مسئله که شما تعداد لینک های مناسبی را در محتوا به کار بگیرید بسیار مهم است. برخی از افراد بر این باور هستند که اگر تعداد لینک های بیشتری را در وب سایت به کار بگیرند می توانند سئو سایت را تقویت کنند.
به همین دلیل از لینک های زیادی استفاده می کنند که این اقدام اشتباه است. شما باید تعداد لینک های هر یک از وب سایت ها و رپورتاژها را بر اساس نیاز وب سایت به کار بگیرید. برخی از محتواها تعداد لینک های خیلی کمی دارند که این مسئله هم اشتباه می باشد. استاندارد بودن لینک ها را باید از کارشناسانی که در این زمینه تخصص بیشتری دارند بپرسید.
یکی از مهمترین نکاتی که در مورد تبلیغات رپورتاژ آگهی اهمیت دارد تعداد کلمات کلیدی رپورتاژ می باشد. شما باید تعداد کلمات مناسبی را در محتوا قرار دهید تا بتوانید تاثیر خوبی از محتوا دریافت کنید. دقت داشته باشید که کپی نبودن محتوا اهمیت زیادی دارد.
بنابراین این مسئله که محتواها کپی نباشند را به خوبی بررسی کنید و سپس آنها را به کار بگیرید. دقت داشته باشید که رپورتاژهای تبلیغاتی باید با ایده های خاصی نوشته شوند. کلمات کلیدی که برای محتوا انتخاب می کنید باید در بخش های خاص متن قرار بگیرند و با موضوع ارتباط داشته باشند.
مزایای رپورتاژ آگهی کدام است؟
طبیعتا کمپینهای روابط عمومی به هر شکلی که پیاده شوند اهمیت زیادی دارند. یکی از دلایلی که باعث اهمیت زیاد رپورتاژ آگهی میشود، فراگیر بودن این روش است که میتوانید متن را در طیف وسیعی از رسانههای آفلاین و آنلاین منتشر کنید.
دیده شدن بیشتر
با توجه به فراگیر بودن و جامعیت رپورتاژ آگهی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما میتوانید کانالهای توزیع محتوای زیادی را چون سایتهای پربازدید و پرمخاطب، شبکههای اجتماعی، رسانههای مکتوب و… انتخاب کنید تا بتوانید طیف وسیعی از مخاطبان را هدف قرار دهید. بنابراین انتشار رپورتاژ آگهی شانس دیده شدن برند و محصولات شما را چندین برابر میکند و یکی از کارکردهای اصلی رپورتاژ برندسازی و آگاهی از برند است.
مناسب برای همه
یکی دیگر از مزایای مهم رپورتاژ آگهی است که همه کسب و کارها، چه کوچک و چه بزرگ میتوانند با اهداف مختلف از این روش استفاده کنند. فرقی نمیکند کسب و کار شما یک نمونه B2B یا B2C باشد، مهم این است که با انتشار یک رپورتاژ آگهی قدرتمند میتوانید حرف خود را به گوش مخاطبان زیادی برسانید.
برندسازی و افزایش اعتبار برند
همان طور که پیشتر اشاره کردیم یکی از مهمترین مزایای انتشار رپورتاژ در کانالهای پرمخاطب توزیع محتوا این است که آگاهی از برند شما بیشتر میشود. ضمن اینکه تداوم انتشار رپورتاژ میتواند به افزایش اعتبار برند شما کمک کند.
هزینه مناسب
رپورتاژ خبری نسبت به برخی از روشهای دیگر هزینه مناسبتری دارد و حتی اگر رپورتاژ آنقدر قوی و جذاب باشد که بتواند مخاطبان بیشتری جذب کند، بسیاری از کانالهای توزیع محتوا آن را منتشر خواهند کرد. شما با یک هزینه معقول میتوانید پیام خود را به گوش مخاطبان هدفتان برسانید، نرخ تبدیل و وضعیت سئوی سایت را بهبود بخشید.
بهبود سئو
انتشار رپورتاژ آگهی یکی از بهترین و موثرترین روشها در گرفتن بک لینک و بهبود سئو خارجی سایت است. علت اصلی این مسئله اینجاست که وقتی رپورتاژ خود را در یک سایت پرمخاطب منتشر میکنید و روی کلمات کلیدی موردنظرتان لینک میدهید، میتوانید از یک سایت معتبر لینک فالو (Follow) داشته باشید. ضمن اینکه متن رپورتاژ شما در نتایج گوگل رتبه خوبی خواهد داشت.
هنگام تهیه رپورتاژ آگهی به چه نکاتی باید توجه کنیم؟
پیش از انتخاب صحیح کانالهای توزیع محتوا برای انتشار رپورتاژ و رساندن پیام به مخاطب، یک مرحله مهم به نام آمادهسازی و تدوین رپورتاژ وجود دارد از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. برای تهیه رپورتاژ آگهی نکات مهمی وجود دارد که باید به آنها توجه کنیم و در ادامه به چند مورد مهم اشاره خواهیم کرد.
رعایت ساختار
برای نوشتن هر نوع متنی، ساختار مشخصی وجود دارد که شما باید اصول درست آن را رعایت کنید. رپورتاژ نیز از این قاعده مستثنی نیست و باید گام به گام بتوانید ساختار درست آن را از لحظه شروع تا نقطه پایان و نوشتن کال تو اکشن (CTA) رعایت کنید.
مقاله یا خبر بنویسید
قرار نیست به صورت مستقیم تبلیغاتی را منتشر کنیم و ما همان طور که از نام رپورتاژ آگهی پیداست، به دنبال این هستیم که اطلاع رسانی، تبلیغات و برقراری ارتباط با مخاطبان از طریق متنی که ماهیت خبری و مقالهای دارد انجام شود.
کپی نکنید
تمام ارزش یک رپورتاژ آگهی خوب در تولیدی و منحصربهفرد بودن آن است. به هیچ عنوان نباید رپورتاژ شما کپی باشد یا شباهت زیادی به نمونه های رپورتاژ آگهی دیگر داشته باشد.
استفاده کلمات کلیدی
حتما در طول رپورتاژ آگهی خود از کلمه کلیدی اصلی و کلمات کلیدی همخانواده آن استفاده کنید تا مخاطب شما خیلی زود متوجه شود که تمرکز شما روی چه مواردی است. ضمن اینکه موضوع روی بهبود سئوی سایت موثر است.
ارزش آفرینی و کاربردی بودن
در طول رپورتاژ خود بعد از بیان مشکلات و ارائه یک سری از حقایق باید نکاتی را درج کنید که برای مخاطب ارزش افزوده ایجاد کند و از سوی دیگر کاربردی باشد. یعنی باید طوری مخاطب را کنجکاو کنید که ترغیب شود ببیند برند، محصولات و خدمات شما چه نیازی را از او برطرف میکند.
تیتر جذاب بنویسید
هیچ چیز به اندازه یک تیتر جذاب نمیتواند مخاطب را به بازکردن لینک رپورتاژ و خواندن تمام آن ترغیب کند. نوشتن تیتر و لید حرفهای و جذاب کار سادهای نیست و قطعا به همکاری یک متخصص نیاز خواهید داشت.
استفاده از المانهای تصویری
در رپورتاژ هم مانند یک مقاله یا خبر باید از المانهای تصویری به ویژه عکسهای جذاب و مرتبط با موضوع رپورتاژ و کسب و کار خودتان استفاده کنید.
کوتاه و مفید بنویسید
یکی دیگر از نکاتی که هنگام تهیه رپورتاژ آگهی باید در نظر بگیرید این است که مطلب شما طولانی نشود. در واقع مخاطب در قالب یک رپورتاژ دنبال حل مشکل خود میگردد و حوصله ندارد یک مطلب طولانی بخواند
برای ایجاد کارت ویزیت الکترونیک کلیک کنید.