تبلیغات محیطی چیست؟

چرا تبلیغات محیطی ؟مهمترین مساله برای هر شرکت  قطعا معرفی محصولات و یا خدماتش  می باشد که بوسیله آن بتوانند فروش محصولاتشان را بالا ببرند.چون هر چه افراد بیشتری درمورد محصولات و یا خدماتتان بدانند  احتمال فروش محصولاتتان بالاتر میرود. (هرچه بیشتر دیده شوید ..بیشتر می فروشید.)

خب اکنون که به این نتیجه رسیدیم هیچ چیزی مهمتر از معرفی هرچه بیشتر محصولات و یا خدمات نیست..یک سوال ایجاد میشود که چگونه شرکت ها می توانند به این هدف مهم برسند؟

همانطور که میدانید از زمان تبلیغات روزنامه ای تا امروز که دوران تبلیغات دیجیتال میباشد.. اصل تبلیغات بخش مهمی از زندگی مردم را فرا گرفته است.تبلیغات محیطی یکی از راههای موثر تبلیغات برای معرفی برند و یا انتقال یک پیام و یا حتی یک  کمپین تبلیغاتی همه جانبه مناسب می باشد. در ادامه مقاله از وی لینک به بررسی تبلیغات محیطی می پردازیم.

تبلیغات محیطی

شاید بار ها در طول روز در مکان های مختلف شهر، انواع تبلیغات را مشاهده می کنید که ممکن است بسیاری از آن ها شما را به خود جذب نماید و یا برخی دیگر ممکن است بدون خلاقیت خاصی بوده و حتی شما را مجذوب نکند که متن آن ها را بخوانید.

هدف اصلی هر شرکتی، فروش محصولات و خدماتی است که ارائه می دهد. برای رسیدن به این هدف ممکن است هر شرکت از روش های مختلفی برای شناسایی و فروش محصولات خود استفاده نماید.

یکی از مناسب ترین این روش ها تبلیغات محیطی است که با توجه به گستردگی سطح فروش و خدمات شرکت های مختلف در بازار های داخلی و یا خارجی می تواند تاثیرگذاری مناسب برای آگاهی مشتریان از خدمات و محصولات این شرکت ها به آنها ارائه دهد.

در واقع استفاده از تبلیغات در دنیای امروزه به عنوان یکی از مهم ترین استراتژی های کسب و کار کاربرد یافته است و در برخی از موارد با توجه به معیار های مختلف و همچنین ویژگی ها و امتیازات مناسبی که این روش دارد، می تواند انتخاب اول بسیاری از مدیران برای شناساندن محصول خود به مشتری باشد.

هر کسی که بتواند شناخت بهتری از انواع تبلیغات محیطی و همچنین خلاقیت بیشتری در اجرا و ارائه ی این تبلیغات به مشتریان داشته باشد می تواند گام محکم تری در زمینه ی محبوبیت کالاهای خود در میان مشتریان و بازار هدف خود بردارد.

تبلیغات محیطی

انواع تبلیغات محیطی

1.بیلبورد تبلیغاتی

بیلبورد ها سازه های غول پیکری هستند که نمایانگر پوسترهایی بزرگ از محصولات و یا خدمات کمپانی ها و شرکت ها می باشند.

این بیلبوردها با دقت در نقاط پر تردد نصب میشوند که به صورت مداوم در دید عموم قرار بگیرند. هنگامی که در روز چندین بار برند شما و یا محصول شما دیده شود قطعا تاثیرش را در ناخودآگاه افراد خواهد گذاشت بدین صورت که وقتی بین شما و رقبایتان قرار است انتخابی داشته باشند ذهنیت آنها به خاطر تکرار دیداری که از برند شما داشته اند ناخود آگاه شمارا انتخاب خواهند کرد!

شاید از خود بپرسید که در این دوران دیجیتال و اینستاگرام چه نیازی به بیلبورد و تبلیغات محیطی دارید؟.

.اگر ملاکِ تبلیغات  میزان دیده شدن در نظر بگیریم ، محاسبات ساده می‌شود..
مثلاً یک بیلبورد را در همین اتوبان تهران قم را بررسی کنیم: طبق آمار میزان عبورو مرور خودروها توسط راهداری اتوبان
در یک روز عادی : 120 هزار خودرو
دو روز پایانی هفته : 160 هزار
و ایام تعطیلات مناسبتی : 330 هزار خودرو
ازاتوبان میگذرند.
شما اگر یک بیلبورد در محور رفت و یک بیلبورد در محور برگشت داشته باشید و همه ی روزها عادی باشد
و از هر خودرو فقط یک نفر بیلبورد شما را دیده باشد در طول یک ماه بیلبورد شما بیش از سه میلیون بازدید خواهد گرفت.
وقتی همین دو بیلبورد را برای یک ماه دیگر اجاره  کنید، آمار بازدید دقیقا دو برابر می‌شود

اما یک تبلیغ در صفحه اینستاگرام  10 میلیونی نهایتا بین 2 الی 2.5 میلیون بازدید میخورد و بعد از یکماه هم چون پست های جدید گذاشته میشود  به مرور کمتر و کمتر دیده میشود.

2.تبلیغات محیطی متحرک

تبلیعات محیطی لزوما نباید در یک نقطه به صورت ایستا قرار داشته باشد..تبلیغات محیطی میتواند بر روی اتوبوسها و یا وسایل دیگر حمل و نقل عمومی در سطح شهر و به صورت متحرک ایجاد شوند. که هم باعث زیبایی شهر میشوند و هم تبلیغات  و برند شما در سطح شهر در جریان خواهد داشت.

3.تبلیغات محیطی دیجیتال

بیلبورد های دیجیتالی برخلاف بیلبورد های کلاسیک و پوستری تبلیغات متحرک و انیمه ای را میتواند برای برند شما به نمایش بگذارد ..این نوع تبلیغات اگر محتوای جذابی داشته باشند  قطعا تاثیر گذاری بیشتری خواهد داشت.

4.تبلیغات محیطی ترانزیتی

تبلیغاتی که با توجه به جامعه هدف توریست ها در ایستگاههای مترو و یا پایانه های مسافربری قرار میگیرند..این مدل تبلیغات محیطی برای کسب و و کارهای محلی بسیار به صرفه تر و تاثیر گذارتر است.

5.تبلیغات محیطی بر روی  عرشه پل ها

عرشه پل ها جایگاه بسیار مناسبی برای تبلیغات محیطی محلی می باشد. تبلیغاتی که جامعه هدفش ساکنان یک منطقه خاص هستند می توانند با تبلیغات بر روی عرشه پل های عابر پیاده ی آن منطقه به اهداف خود برسند.

و توجه داشته باشید یک بیزینس بیشتر موفقیتش را مدیون تبلیغات و استراتژی درست تبلیغاتیش می باشد ..اگر استراتژی درستی بر اساس جامعه هدف و مدل بیزینستان داشته باشید میتوانید با بکارگیری یک یا چندین مدل از تبلیغات به اهداف خود برسید.

بهترین روش های تبلیغات محیطی

محبوبیت ابزار های تبلیغات محیطی بستگی به هدف و مخاطب هر برند دارد. ممکن است یک شخص که می خواهد قطعات یدکی ماشین تبلیغ کند تبلیغات محیطی در پمپ بنزین را ترجیح دهد و یا برندی که محصول جدیدی برای معرفی دارد که مخاطب آن عموم جامعه هستند بیلبورد، استرابورد و عرشه پل تبلیغاتی را ترجیح دهد. البته با توجه به این که اکثریت برند ها از چه رسانه هایی برای تبلیغات محیطی استفاده می کنند می توان فهمید محبوب ترین رسانه های تبلیغات محیطی کدام اند.

بیشترین حجم تبلیغات و بیشترین در خواستی که برای تبلیغات وجود دارد تابلو های تبلیغاتی بیلبورد، استرابورد، و عرشه پل تبلیغاتی هستند و دلیل آن نیز مشخص است و به دلیل فراوانی و قرار گرفتن این تابلو ها در پر رفت و آمد ترین نقاط یعنی معابر شهری است.

در مورد بیلبورد و عرشه پل علاوه بر موارد ذکر شده دید خوب و ابعاد بزرگ آنهاست که باعث جلب توجه مخاطب می شود. به طور کلی تبلیغات محیطی به دلیل اینکه به اجبار آگهی را به مخاطب نمایش می دهد بازده خوبی دارد. در تبلیغات اینترنتی، پیامکی و.. در صورتی که مخاطب مایل به دیدن آگهی نباشد می تواند آنرا رد کرده و نادیده بگیرد اما تابلو های تبلیغاتی در هر شرایطی در معرض دید مخاطب قرار دارند.

مزایا و معایب تبلیغات محیطی (ooh)

هر عملی دارای مزایا و معایبی است و تبلیغات محیطی هم به همین صورت است.

مزایای تبلیغات محیطی

  • تعداد رسانه های بالا و در تمام سطح شهر.
  • بالا بردن اعتبار برند و ماندگاری در ذهن مخاطب.
  • دیده شدن به اجبار چون مخاطبان نمی توانند از آن بگذرند یا آن را حذف یا خاموش کنند.
  • انتقال پیام تبلیغاتی به سادگی
  • تنوع رسانه های محیطی که باعث ایجاد خلاقیت در طراحی آگهی می شود.

معایب تبلیغات محیطی

  • عدم توانایی اندازه گیری تاثیر و بازدید دقیق از تبلیغات.
  • نرخ تبدیل مخاطب به مشتری تبلیغات را نمی توان اندازه گیری کرد.
  • تبلیغات شهری برخی اوقات به تنهایی کافی نیست و می بایست از روش تبلیغاتی دیگری با پیامی یکسان در کنار آن استفاده کرد.

تبلیغات محیطی

بهترین روش تبلیغات محیطی کدام است؟

قطعا بهترین روش روشی است که جلب توجه بیشتری بکند. اگر بخواهیم بهترین و محبوب‌ترین نوع تبلیغات شهری یا همان محیطی را نام ببریم باید بیلبورد تبلیغاتی را بگوییم. اما این تنها شرط برای جلب توجه مخاطبان نیست و شرط اصلی جذابیت آگهی و طرح بنر تبلیغات است که باید مفهوم و پیام را به سادگی اما با جذابیت زیاد منتقل کند.

قیمت تبلیغات محیطی

قیمت تبلیغات محیطی مستقیما توسط سازمان زیباسازی تعیین می شود و در اختیار شرکت های تبلیغاتی قرار می گیرد. یعنی شرکت های تبلیغاتی که در حوزه تبلیغات فعالیت دارند پس از شرکت در مناقصات و برنده شدن ابزار های تبلیغات مورد نظر خود موظف هستند که ماهانه هزینه تابلو های تبلیغاتی را به شهرداری بپردازند.

شرکت های تبلیغاتی نیز مقداری به این مبلغ اضافه می کنند به علاوه هزینه چاپ و نصب بنر و نگهداری و در اختیار کسب و کار ها قرار می دهند. هزینه رسانه های تبلیغات محیطی به عوامل زیادی بستگی دارد. در ادامه عوامل تاثیرگذار بر تعرفه تبلیغات محیطی را برای شما شرح می دهیم.

مکان:

مکان نصب رسانه های تبلیغات محیطی یکی از مهمترین فاکتور های قیمت گذاری است. به عنوان مثال در یک خیابان مثل خیابان ولیعصر که جزو اصلی ترین معابر شهر تهران است هزینه اجاره بیلبورد و تبلیغات نسبت به دیگر خیابان های شهر تهران بیشتر است. یا به عنوان مثال هزینه تبلیغات در بزرگراه های درون شهری پر رفت و آمد نسب به آزادراه های بین شهری بیشتر است. به طور کلی هزینه تبلیغات با مکان نصب تبلیغات ارتباط مستقیم دارد.

نوع رسانه:

انواع مختلفی رسانه تبلیغات محیطی وجود دارد و طبیعی و منطقی است که قیمت هر یک از انواع این ابزار ها متفاوت باشد. در مقاله انواع بیلبورد تبلیغاتی می توانید انواع این ابزار ها را برای تبلیغات مشاهده کنید و برای استعلام قیمت نیز با مشاورین ما تماس بگیرید.

ابعاد:

ابعاد تابلو تبلیغاتی نیز تاثیر زیادی بر قیمت دارد چون هر چه تابلو بزرگتر باشد نورپردازی قوی تر، طراحی خلاقانه تر و بنر بزرگتری نیاز دارد. پس ابعاد تابلو در طراحی، چاپ و نصب و نورپردازی تابلو تاثیر دارد و همه ی این عوامل بر قیمت تابلو تاثیر گذارند.

معرفی شرکت وی لینک

وی لینک | کارت ویزیت الکترونیک، بستر آنلاین ایجاد کارت ویزیت های دیجیتالی/اینترنتی برای اشخاص و کسب و کارهای مختلف می باشد؛ که توسط پلتفرم حافظ (شرکت نقش نگار حافظ) طراحی و راه اندازی شده است.

ارسال شده در مقالاتبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید