توسعه استراتژی برند

وقتی نوبت به توسعه استراتژی برند می‌رسد، صاحبان مشاغل این را با طراحی لوگو، فونت و پالت رنگ برای وب‌سایت و نقاط تماس سازمانی یکسان می‌دانند.  از آنجایی که این وظایف معمولاً به طراحان گرافیک یا شرکت های رسانه ای برون سپاری می شود، بسیاری از صاحبان مشاغل برای توسعه استراتژی برند خود، وقت کافی نمی گذارند.در واقعیت، چیزهای بیشتری برای توسعه و اجرای ایده های برندسازی خلاقانه وجود دارد تا بتوانید توجه مخاطبان خود را به خود جلب کند.در این مقاله از وی لینک ، مراحل چگونگی توسعه استراتژی برند برای یک کسب و کار، به تفصیل توضیح داده شده است.

برندینگ چیست؟

برند شما نشان می دهد که شرکت شما چه چیزی را نشان می دهد، هدف شما چیست و چه چیزی می توانید به مخاطبان خود ارائه دهید.لوگوی شما، تمام المان های گرافیک و رنگ های مرتبط با جنبه بصری برند شما را تشکیل می دهد.کلماتی که شرکت شما بیان می کند و دلایلی که شما برای آنها به فعالیت می پردازید، صدای شرکت شما را تشکیل می دهند. حتی محصولاتی که می فروشید چیزهای زیادی در مورد شرکت شما می گویند. همه اینها با هم ترکیب می شوند تا برندسازی شرکت شما را به عنوان یک کل تشکیل دهند.ارائه این موارد و ایجاد تصویری قوی از برند خود در ذهن مخاطبان می تواند آنها را به مشتری تبدیل کند.

توسعه استراتژی برند

چرا کسب و کار شما نیاز به توسعه استراتژی برند دارد؟

ایجاد یک تصویر واضح، متقاعد کننده و به یاد ماندنی در ذهن مخاطبان شرکت شما کاری نیست که به سرعت انجام شود. این نیازمند یک برنامه دقیق و اجرای متفکرانه است.با استراتژی برند، می توانید زمانی که مخاطبان به شرکت شما فکر می کنند، تصویری را که می خواهید در ذهن مخاطب ایجاد کنید. همچنین اقدامات و کلماتی را برای بازتاب آنچه شرکت شما برای آن مطرح می کند، منتقل می کند. شما می خواهید مشتریان شما بدانند که چرا شرکت شما وجود دارد.

به طور خلاصه، توسعه استراتژی برند شما، برنامه ای برای بیان داستان برند شما است. داستان سرایی برند برای دلیل شروع کسب و کارتان، سفر برای رسیدن به جایی که اکنون هستید و ارزش ها و اصولی را که برای شرکت شما مهم است را به اشتراک می گذارد. به این ترتیب، مشتریان شما می توانند در سطح عمیق تری با شما ارتباط برقرار کنند.این موضوع نه تنها اطلاعات حیاتی در مورد شرکت شما را برای مخاطبان شما ارسال می کند، بلکه به آنها کمک می کند تا برند شما را به خاطر بسپارند. همچنین مشتریان شما را به برند شما وفادار نگه می دارد، زیرا آنها احساس خوبی نسبت به حمایت از برندی که با آن را به طور کامل می شناسند، دارند.مهمتر از آن، نام تجاری شما بر نتیجه کسب و کار شما تأثیر می گذارد. این به این دلیل است که مشتریان بیشتر از برندهایی حمایت می‌کنند که آنها را به خاطر می‌آورند و با آنها همذات پنداری می‌کنند.

مراحل توسعه استراتژی برند

استراتژی برند و استراتژی بازاریابی فعلی خود را حسابرسی کنید

قبل از برنامه ریزی استراتژی خود، باید بدانید که اکنون در چه موقعیتی قرار دارید.از لحظه ای که شرکت شما ساخته شد، شما در حال ساختن نام تجاری خود بوده اید. اولین قدم برای فهمیدن اینکه برند شرکت شما چیست این است که از خود بپرسید: “هدف کسب و کار من چیست؟”شرکت شما به دلایلی وجود دارد. این می تواند به همین سادگی باشد: “هیچ کس در اراک، به خوبی من، خدمات مشاوره بازاریابی به شرکتها ارائه نمی دهد.”

این واقعیت که شما آن محصولات یا خدمات را به مردم منطقه خود می فروشید، برند شما را با این پیام برابر می کند که می خواهید سهم مثبتی در جامعه خود داشته باشید.به نحوه ارتباط خود با مشتریان در رسانه های اجتماعی و سایر کانال های پشتیبانی خود توجه داشته باشید. وقتی مشتریان شما با شرکت شما تجارت می کنند، دریابید که لوگوی شما چه احساسی را در ایشان ایجاد می کند.اینها همه چیزهایی هستند که مشتریان شما قبلاً شما را با آنها شناسایی می کنند، و بلوک های ساختمانی هستند که می توانید استراتژی بازاریابی خود را بر اساس آنها بسازید یا آن را محور قرار دهید تا بتوانید به رشد خود ادامه دهید.

شخصیت خریدار خود را توسعه دهید.

شخصیت خریدار نمایه یک مشتری هدف ایده آل است.فراتر از جمعیت شناسی، نشان دهنده یک شخص واقعی است: آنچه در یک روز از سر می گذرانند، آنچه را دوست دارند و دوست ندارند و از کدام کانال های رسانه های اجتماعی استفاده می کنند.استفاده از شخصیت خریدار، ایجاد یک استراتژی برند را برای شما آسان‌تر می‌کند. شخصیت خریدار شما باید نماینده مشتریان واقعی شما باشد چرا که موجب می شود تا با پلنی از پیش تمرین شده با مشتریان واقعی خود ارتباط برقرار کنید.

در اینجا لیست مختصری از داده های ضروری، که پرسونای خریدار شما باید داشته باشد، آورده شده است:مشتری شما چند سال دارد؟مشتری شما مرد است یا زن؟مشتری شما کجا زندگی می کند؟درآمد خانوار مشتری شما چقدر است؟یک روز معمولی برای مشتری شما چگونه به نظر می رسد؟ آیا دلایلی برای پشتیبانی مشتری شما وجود دارد؟ چرا مشتری شما محصول شما را می خرد؟شخصیت شما هر چند وقت یک بار محصول شما را می خرد؟ چرا مشتری شما محصول شما را نمی‌خرد؟مشتری شما دوست دارد چگونه با شما ارتباط برقرار کند؟ (شبکه های اجتماعی، ایمیل، متن)توسعه شخصیت خریدار از مطالعه داده های مشتریان، داده های رقبا و داده های تحقیقات بازار حاصل میشود.از همه این داده ها برای هدف قرار دادن مشتریان خود با موفقیت استفاده کنید. سپس مطمئن شوید که بهترین شرکتی هستید که آنها می توانند برای نیازهای خود به آن مراجعه کنند.

برای توسعه استراتژی برند، ماموریت و چشم انداز کسب و کار خود را تعیین کنید

ماموریت و چشم انداز شرکت شما بیان می کند که شرکت شما در حال حاضر چیست و چه هدفی دارد. این دو مورد، شرکت شما را راهنمایی می کنند تا مطمئن شوید که اقدامات و اهداف شما همسو هستند و در جهت درست پیش می روند.این دو عبارت بخشی از ارزش پیشنهادی منحصر به فرد برند شما هستند .بیانیه چشم انداز شما به مشتریان شما اهداف شما را نشان می دهد و به آنها کمک می کند تصمیم بگیرند که آیا می خواهند به شما در رسیدن به آنها کمک کنند یا خیر. این باید بیانیه ای جسورانه در مورد اینکه شرکت شما در آینده چه می تواند باشد باشد.بیانیه چشم انداز توصیف می کند که شرکت شما امیدوار است چه چیزی باشد. این بیانیه جهت گیری شرکت شما را ارائه می دهد. اهداف بلندمدتی را که شرکت شما می خواهد از طریق کارهایی که اکنون انجام می دهد به دست آورد را فراهم می کند.

بیانیه ماموریت شما توضیح می دهد که چه چیزی به آنها پیشنهاد می کنید و برای رسیدن به اهداف در ماموریت خود چه می کنید.یک بیانیه ماموریت توصیف می کند که شرکت شما در حال حاضر چیست. توضیح می دهد که شرکت شما چه می کند، چگونه تجارت خود را انجام می دهد، به چه کسانی کمک می کند و چرا آنها همه این کارها را انجام می دهند.بیانیه ماموریت و چشم انداز دست به دست هم می دهد تا برند شما را در چند کلمه معرفی کنند. آنها باید به اندازه کافی واضح و جامع باشند که مشتریان شما بتوانند آنها را بخوانند و بدانند برند شما چیست.

در مورد “چرا” خود شفاف باشید.

قبل از اینکه محصولات خود را برای مشتریان خود تبلیغ کنید، باید به این فکر کنید که چرا کسب و کار خود را در وهله اول راه اندازی کرده اید.“چرا” در واقع، هدف هر اقدامی است که در شرکت خود انجام می دهید. هدف شرکت شما باید منعکس کننده این باشد که شما چه کسی هستید و چه کمکی می کنید.برای مثال، باور شرکت جانسون و جانسون بیان نمی کند که محصولات آنها جهان را تغییر خواهد داد. آنها فقط می گویند که به عنوان یک شرکت، مسئولیت تولید محصولات باکیفیت با قیمت مناسب برای افرادی که بیشتر به محصولات آنها نیاز دارند را بر عهده دارند.اعتقاد جانسون و جانسون هدف و مسئولیت آنها را به افرادی که به آنها وابسته هستند نشان می دهد: مشتریان، کارمندان و سهامداران. این هدف آنها را به ادامه کار شرکت خود سوق می دهد و همه کار آنها را به سمت جلو هدایت می کند.

رقبای خود را شناسایی و تجزیه و تحلیل کنید.

رقبای شما شرکت های دیگری هستند که می توانند نیازهای مشتریان هدف شما را برآورده کنند. بارزترین رقبا به سه بخش دسته بندی می شوند: رقبای اولیه، ثانویه و ثالث.

رقبای اولیه

رقبای اصلی آن دسته از شرکت هایی هستند که محصولات مشابه شما را می فروشند. به این رقبای مستقیم نیز گفته می شود، زیرا وقتی هر دوی شما یک محصول را می فروشید. اکثریت مشتریان شما تنها یکی را برای برآوردن نیازهای شرکت خود انتخاب می کنند.

رقبای ثانویه

به رقبای ثانویه رقبای غیرمستقیم نیز گفته می شود. این شرکت ها محصول مشابهی را نمی فروشند، اما محصول مشابهی را می فروشند که می تواند نیازهای محصول شما را نیز برآورده کند.برای مثال پیتزا هات در رقابت مستقیم با دومینو است زیرا هر دو پیتزای فست فود می فروشند. در عین حال، رقیب غیرمستقیم مک دونالد نیز می باشد.

رقبای درجه سوم

رقبای درجه سوم کمترین نگرانی شما را دارند زیرا آنها فقط محصولاتی را که به طور مبهم تا حدی مرتبط با برند شما هستند می فروشند.در مثال پیتزا هات، یک رقیب درجه سوم می تواند پیتزای منجمد دیجیورنو باشد که پیتزا سرو می کند اما همان نیازهایی را که پیتزا هات برای مشتریانش انجام می دهد برآورده نمی کند.پس از شناسایی این رقبا، تجزیه و تحلیل آنها ضروری است. در تدوین استراتژی برند، آنچه در تحلیل رقابتی باید به آن توجه داشت این است که چگونه خود را به مشتریان نشان می دهند و مشتریان چگونه آنها را درک می کنند.

بزرگ‌ترین رقبای خود را یادداشت کنید و ببینید چه کاری را درست انجام می‌دهند و چه کاری را هنوز انجام نمی‌دهند. برخی از صنایع از قبل بهترین شیوه ها را در اختیار دارند. بنابراین پیروی از بهترین شیوه ها می تواند پایه ای عالی برای یک استراتژی برند طولانی مدت و موثر باشد.همیشه هنگام بررسی محدوده رقابت خود جامع باشید. تبلیغات، رسانه های اجتماعی و خدمات مشتریان آنها را بررسی کنید. این شما را به ایده‌هایی برای برندتان سوق می‌دهد و به شما انگیزه می دهد که استراتژی‌های منحصربه‌فرد خود را ایجاد کنید.پس از اینکه دیدید رقبای شما چه می کنند، بررسی کنید که مشتریان آنها چگونه به آنها پاسخ می دهند.اخبار پیرامون آن شرکت، عملکرد فروش آنها و میزان صحبت درباره آنها را بررسی کنید.

6. نام تجاری و کمپین های رسانه ای فعلی خود را حسابرسی کنید

بهتر است از جایگاهی که شرکت شما در حال حاضر نسبت به مشتریان موجود و مشتریان بالقوه قرار دارد آگاه باشید. موقعیت یابی برند به این معناست که چگونه شرکت شما در ذهن مشتریان شما با رقبای خود کنار می آید.موقعیت‌یابی برند به این بستگی دارد که مشتریان شما چگونه فکر می‌کنند و چگونه می‌توانید مشکلات آنها را بهتر از سایر برندهای موجود حل کنید.قبل از اینکه بفهمند آیا محصولات شما می توانند مشکلاتشان را حل کنند، باید ابتدا به شما علاقه مند باشند و اینجاست که استراتژی برند مطرح می شود.

یکی از اولین چیزهایی که در استراتژی برند فعلی شما باید حسابرسی شود، ثبات برند شما است. پیام برند شما ممکن است برای شما واضح باشد. اگر آن پیام را به طور مداوم به مشتریان خود منتقل نکنید، برند شما به هیچ وجه در ذهن آنها باقی نخواهد ماند.بهترین راه برای بهبود ثبات برند این است که یک پیام ساده برای ماموریت و چشم انداز شرکت خود انتخاب کنید و تمام تلاش های برندسازی خود را حول آن متمرکز کنید.این پیام باید هسته اصلی تمام تلاش های برندسازی شما باشد. زیبایی شناسی برند شما و صدای برند شما باید برای پشتیبانی از این پیام بایستی تنظیم شود.همچنین مهم است که بدانید تصویر افکار عمومی از برند شما چیست.

پایش مداوم شبکه های اجتماعی

با استفاده از تحقیقات بازار، شرکت شما می تواند بفهمد مردم در رسانه های اجتماعی در مورد برند شما چه می گویند.با توجه به 49.5 درصد از جمعیت جهان در رسانه های اجتماعی، داده های زیادی برای بررسی وجود دارد. بنابراین هیچ مکالمه مرتبطی در مورد برند خود را از دست نخواهید داد.منشن ابزاری است که می‌تواند با جمع‌آوری همه نام‌های برندتان از بیش از یک میلیارد منبع، به شنیدن اجتماعی شما کمک کند و به شما امکان می‌دهد آن‌ها را غربال کنید و آنها را تجزیه و تحلیل کنید.

استفاده از ابزار گوش دادن به رسانه‌های اجتماعی به شرکت شما بینشی در مورد استراتژی‌های برندی که برای برند شما کار می‌کنند و برای برند شما کار نمی‌کنند ارائه دهد.همچنین می تواند به شما کمک کند تا بازاریابی رسانه های اجتماعی برند خود را ارتقا دهید. با تبدیل شدن رسانه های اجتماعی به یکی از بهترین مکان ها برای تبلیغ برند شما، همگامی با رقبا و مشتریان خود در تمامی پلتفرم های مختلف می تواند به افزایش فروش و مشتریان وفادار شما کمک کند.

هویت برند خود را توسعه دهید

وقتی مشتریان به برند شما فکر می کنند، یک پیام واضح، متمایز و منحصر به فرد باید فوراً در ذهن آنها ظاهر شود. هویت برند شما همان پیام است. این پیامی است که از نام برند، لوگو، لحن و شعاری که برای مخاطبان خود منتشر کرده اید، شکل میگیرد.این هویت لحن برند شما را تعیین می کند و تلاش مداوم برای تقویت این هویت باعث می شود نام تجاری شما در ذهن مخاطبان شما تأثیرگذارتر شود.شما باید هویت برند خود را به اندازه کافی برای مخاطبان خود قوی کنید تا وقتی آنها لوگوی برند شما را می بینند فوراً به برند شما فکر کنند.نام تجاری خود را با محوریت آنچه می خواهید مخاطبان شما فکر کنند برند شماست، توسعه دهید.باید آنقدر برند شما رایج باشد که وقتی مشتری آن را می بیند، فوراً بداند که این برند شماست، برندی که دوستش دارد و به آن اعتماد دارد.

وب سایت خود را راه اندازی کنید

اکنون بیش از هر زمان دیگری، صاحبان مشاغل باید وب سایت خود را برای مشتریان خود جذاب و قابل استفاده کنند. این به این دلیل است که فروش مستقیمی را که از مشتریانی که در حال تحقیق در مورد محصول شما هستند، افزایش می دهد.داشتن یک وب سایت کامل که مخاطبان شما را از هر چیزی که می خواهید در مورد برند شما بدانند آگاه می کند، خود یک تبلیغ است.به خاطر داشته باشید که بهترین روش ها را برای ایجاد یک وب سایت عالی دنبال کنید. این شامل استفاده از عکس‌های با کیفیت، تمیز و ساده نگه داشتن سایت و در دسترس قرار دادن وب‌سایت در موبایل است.

استراتژی بازاریابی محتوای خود را توسعه دهید

بازاریابی محتوا ایجاد محتوایی برای برند شماست که مخاطبان شما آن را مفید و ارزشمند بدانند.هر قطعه محتوایی که تولید می کنید باید از مخاطبان خود بخواهید که اقدامی انجام دهند.دلیل انتشار محتوا این است که 88٪ از مصرف کنندگان قبل از خرید محصول یا خدمات را به صورت آنلاین تحقیق می کنند.از دیگر دلایل انجام بازاریابی محتوا می توان به هزینه کم برای افزایش بازدید از وب سایت شرکت و نتایج بهتر موتور جستجو اشاره کرد.

استراتژی برند خود را پیگیری و نظارت کنید

هنگامی که یک استراتژی برند را توسعه دادید، به دلیل تاثیری که بر تصمیمات خرید مشتریانتان می گذارد، نظارت بر عملکرد برند ضرورت می یابد.شما باید میزان آگاهی مخاطبان از برند و ارزش و قابلیت دسترسی آنها به برند را اندازه گیری کنید.شما همچنین باید ببینید که آنها چقدر از نظر احساسی با برند شما مرتبط هستند و چگونه برند شما را از رقبای شما متمایز می کنند. این عوامل به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا استراتژی برند شما کار می کند یا خیر و آیا نیاز به انجام هر گونه تعدیل وجود دارد یا خیر.مطمئن شوید که استراتژی بازاریابی شما دارای بازگشت سرمایه خوبی است، تا بدانید که آیا استراتژی برندسازی که در حال پیاده‌سازی آن هستید کارآمد است یا خیر.تا جایی که می توانید اطلاعات بیشتری در مورد مشتریان خود جمع آوری کنید، تا بتوانید استراتژی برند خود را بهبود ببخشید تا بهترین گزینه را برای آنها به دست آورید.

توسعه استراتژی برند

توسعه استراتژی برند به شما کمک کند تا حضور آنلاین قوی تری داشته باشید

داشتن یک استراتژی برند مشخص، می تواند مشتریان بیشتری را برای شرکت شما به ارمغان بیاورد و رشد شرکت شما را تضمین کند. این استراتژی به عنوان طرحی از موفقیت شرکت شما عمل می کند. زمانی که شرکت شما به چشم انداز خود نزدیکتر شود، سرمایه گذاری در استراتژی برند شما نتیجه خواهد داد.استراتژی برند می تواند بر سایر تصمیمات برند نیز تأثیر بگذارد. در خرید، توزیع یا ساخت یک محصول جدید، استراتژی برند باعث می شود برند شما کارآمدتر اجرا شود و احتمال موفقیت را افزایش می دهد.

ارسال شده در تبلیغات و بازاریابی, دیجیتال مارکتینگ, مقالاتبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید