هویت برند چیست؟

ما کارها را با یک تعریف شروع می کنیم. اصطلاح هویت برند چیست؟هویت برند مجموعه ای از تمام عناصری است که یک شرکت برای به تصویر کشیدن تصویر مناسب برای مصرف کننده خود ایجاد می کند. هویت برند با «تصویر برند» و «برندینگ» متفاوت است، حتی اگر این اصطلاحات گاهی اوقات به جای یکدیگر استفاده شوند.اصطلاح برندسازی ، به شیوه بازاریابی برای شکل دادن فعالانه یک برند متمایز اشاره دارد. برند ادراک یک شرکت، در چشم دیگران است. بیایید کمی عمیق تر کاوش کنیم.فرض کنید شما دانش آموزی دبیرستانی هستید. به عنوان یک نوجوان بی دست و پا، شما می خواهید که شما را باحال تلقی کنند و از شما دعوت شود که سر بهترین میز کافه تریا بنشینید. اما شما نمی توانید دیگران را مجبور کنید که چنین تصویری از شما داشته باشند. برای توسعه این برند، باید کارهایی انجام دهید.در این مقاله همراه وی لینک باشید.

بنابراین باید مطمئن شوید که به روز ترین اخبار مربوط به خودرو ها و مد و لباس را پیگیری می کنید. شاید باید بیش از قبل در زمین بسکتبال باید تمرین کنید تا در مسابقه جایگاه ثابتی داشته باشید. این اقدامات کاری است که شما برای ایجاد تصویر مورد نظر خود انجام می دهید. اینها برند شما را شکل می دهند.شما پول خود را برای خرید کفش های جدید آدیداس پس انداز می کنید که همه آرزوی آن را دارند. یه مدل موی جدید در مسابقه بعدی بسکتبال امتحان کنید.هویت برند شما چیزی است که باعث می شود فوراً برای مشتریان خود قابل تشخیص باشید. مخاطبان شما هویت برند شما را با محصول یا خدمات شما مرتبط می‌کنند، و این هویت چیزی است که ارتباط بین شما و مشتریانتان را ایجاد می‌کند، وفاداری مشتری را ایجاد می‌کند و تعیین می‌کند که مشتریان شما چگونه برند شما را درک کنند.

چگونه یک هویت برند قوی ایجاد کنیم

قبل از اینکه بدانید با چه عناصر ملموسی می خواهید هویت برند خود را بسازید، باید بدانید که به عنوان یک برند چه کسی هستید.آنچه شما به عنوان یک برند هستید از چند عنصر کلیدی تشکیل شده است:ماموریت شما («چرا؟» شما چیست)ارزش‌های شما (چه باورهایی شرکت شما را هدایت می‌کنند؟)شخصیت برند شما (اگر برند شما یک شخص بود، چه نوع شخصیتی داشت؟)موقعیت منحصر به فرد شما (چگونه خود را از رقبا متمایز می کنید؟)صدای برند شما (اگر برند شما یک شخص بود، چگونه ارتباط برقرار می کرد؟)این عناصر چیزی هستند که برند شما را تعریف می کنند، و قبل از شروع ساختن هویت برند خود، مهم است که درک واضحی از هر یک داشته باشید.اگر در فهمیدن اینکه دقیقاً چه کسی هستید مشکل دارید، از این موضوع ناراحت نباشید. گاهی اوقات، تنها چیزی که نیاز دارید یک طوفان فکری ساده است تا به شما کمک کند تا در مورد اینکه چه کسی به عنوان یک برند هستید، شفاف سازی کنید.

از خودتان بپرسید:چرا این تجارت را راه اندازی کرده ایم؟چه باورها و ارزش هایی برای ما به عنوان یک شرکت مهم است؟چه کاری را بهتر از دیگران انجام می دهیم؟چه چیزی ما را خاص می کند؟اگر بتوانیم نام تجاری خود را در سه کلمه توصیف کنیم، آنها چه خواهند بود؟سه کلمه ای که می خواهیم مشتریان برای توصیف ما از آنها استفاده کنند چیست؟هنگامی که به عنوان یک برند مشخص کردید که چه کسی هستید، زمان آن رسیده است که هویتی بسازید که برند شما را زنده کند و به افرادی که بیشترین اهمیت را دارند نشان دهید: مشتریانتان.

عناصر هویت برند چیست؟

هنگامی که در حال ساختن هویت یک برند منسجم هستید، برخی از عناصر غیرقابل چشم پوشی هستند. اینها عناصری هستند که به وضوح بیان می کنند که شما به عنوان یک برند چه کسی هستید، چه چیزی برای ارائه دارید و برای چه کسی هستید .تقریباً به عناصر هویت برند هر شرکتی نگاهی بیندازید، خواهید دید که همه این عناصر با هم کار می کنند. گاهی اوقات، آنها ظریف هستند و در موارد خاص، ممکن است یک یا دو مورد وجود نداشته باشد، اما در بیشتر موارد، شما خواهید دید که هر یک از عناصر موجود در این لیست  برای برقراری ارتباط با برند مورد استفاده هستند.

لوگو

هر برندی به یک لوگو نیاز دارد . در واقع، برای یافتن برندی که لوگو نداشته باشد ، با سختی مواجه خواهید شد  چرا که مسلماً لوگو، مهمترین عنصر برندسازی است.لوگو کل شخصیت یک برند است که در یک تصویر به راحتی قابل تشخیص است. اغلب اولین محل تعامل با یک برند است. تصویری که در ذهن شما می ماند و با دیدن دوباره آن، خاطرات (خوب، بد یا بی تفاوت) شما در مورد برند تداعی می شود.لوگوی برند شما تقریباً بر روی تمام دارایی‌هایی که برند شما در اختیار دارد به کار می‌رود: کارت‌های ویزیت، وب‌سایت‌تان، کالاهایتان، صفحات رسانه‌های اجتماعی، هر قالب برندی که استفاده می‌کنید و همه مواد تبلیغاتی و بازاریابی شما. به همین دلیل است که لوگوی شما باید نمایانگر مفهوم برند شما باشد و جوهر هویت برند شما را در بر بگیرد.

پالت رنگ

رنگ هایکی دیگر از عناصر کلیدی در هویت هر برند هستند. به نمونه های رنگی زیر نگاهی بیندازید و سعی کنید حدس بزنید که هر پالت نشان دهنده کدام برند است.رنگ آنقدر برای برندسازی مهم است که برخی از شرکت ها تا آنجا پیش رفته اند که رنگ های برند خود را به عنوان علامت تجاری ثبت کرده اند. چند نمونه از رنگ‌های دارای علامت تجاری عبارتند از قهوه ای شرکت UPS،  آبی تیفانی و نارنجی فیسکار.اما چرا رنگ اینقدر مهم است؟ رنگ های موجود در پالت شما با هم کار می کنند تا برند شما را بیان کنند و در عین حال ظاهری منحصر به فرد به آن می بخشند.

شکل

شکل بخشی دیگر از استراتژی کلی برندسازی است. نه فقط اشکال موجود در لوگوی شما، بلکه اشکال در پس زمینه صفحه وب، طراحی چیدمان، بسته بندی و حتی کارت ویزیت و سایر لوازم التحریر شما.همانطور که هویت نام تجاری خود را توسعه می دهید، تعیین کنید که کدام اشکال با شخصیت برند شما مطابقت دارند. به خاطر داشته باشید که شما فقط در یک شکل یا نوع شکل محدود نشده اید – اگر ظاهر برند شما به دو یا چند شکل نیاز دارد، از آن شکل ها استفاده کنید.

شعار

“انتخابی مطمئن”” هیچ کس تنها نیست”این دو تا از شناخته شده ترین شعارهای ایران هستند. تگ لاین ها که به عنوان شعار نیز شناخته می شوند، گل سرسبد پیام رسانی برند هستند.شعار برند یا شعار تبلیغاتی یک کلمه یا حرف و عبارت تبلیغاتی است که با معرفی محصول یا کمپانی یا سازمانی ویژگی های آن را شرح و توضیح می دهد . شعار برند در هر تبلیغات محصول، کمپانی و سازمان تکرار می شود. شعار تبلیغاتی از شاخه های روش تبلیغاتی است که برندها درباره ی محصول خود برای جامعه ی مشتریان در چند کلمه توصیف می کنند . می توان گفت که شرکت ها و برندها یا سازمان ها با شعار های تبلیغاتی منظور و اهداف خود را در قالب نوشتاری بیان می کنند.

 لحن صدا و واژگان

در استارباکس، نمی توانید یک قهوه کوچک بخورید.خوب، شما می توانید یکی از سه اندازه استاندارد آنها را دریافت کنید … به این دلیل است که استارباکس واژگان برند منحصر به فرد خود را توسعه داده است تا محصولات خود را از سایر برندها متمایز کند. با وجود اینکه آنها کلماتی را که برای اندازه های مختلف نوشیدنی استفاده می کنند ابداع نکردند، اما اولین کسانی بودند که از آنها به این روش منحصر به فرد استفاده کردند.واژگان خاص بخشی از لحن صدای یک برند است. لحن صدای یک برند، صدایی است که در تمام نسخه های تولید شده توسط برند می خوانید، مانند ایمیل هایی که از آنها دریافت می کنید، محتوای وب سایت آنها و زبانی که در رسانه های اجتماعی استفاده می کنند. لحن صدای شما یکی از مؤثرترین راه‌ها برای شکل‌دهی مجدد به درک جهان از برند شما است.

6. فونت ها

فونت هایی که یک برند استفاده می شود یکی دیگر از عناصر کلیدی برندسازی است. هر جا که یک نام تجاری از متن استفاده می کند، مانند لوگوی خود، در وب سایت خود و به عنوان بخشی از یک الگوی ایمیل، فونت استفاده شده برای آن متن تصادفی نیست – برای ارتباط با شخصیت و ارزش های برند به دقت انتخاب شده است.دقیقاً مانند رنگ‌های خاص که با احساسات و ویژگی‌های مختلف مرتبط هستند، اجزای فونت‌ها نیز همین‌طور هستند. به فونت‌های موجود در این لوگوها نگاهی بیندازید و بر آنچه که در مورد برند هایشان با توجه به نوع فونت برداشت میکنید فکر کنید:هویت برند چیست؟

ببینید یک فونت چقدر در انتقال شخصیت یک برند موثر است؟ برای نگاهی حتی واضح تر به قدرت فونت:

هویت برند چیست؟

ارسال شده در تبلیغات و بازاریابی, دیجیتال مارکتینگ, مقالاتبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید