شیوه های تبلیغات در فروش کسب‌وکار

دلیل آن هم تا حدودی مشخص است. اغلب کسب‌وکارها برای رسیدن به هدف خود در مسیر اشتباه گام برمی‌دارند.به همین خاطر هم قرار است چند شیوه های تبلیغات در فروش کسب‌وکار را در این مقاله از سایت وی لینک با شما در میان بگذاریم.پس از ورود جامعه بشری به عصر دیجیتال، شیوه‌­های تبلیغاتی گذشته نیز وارد عصر جدیدی شد. در دنیای قبل دیجیتال، کسب و کارها معمولا از روزنامه و تبلیغات فیزیکی برای تبلیغات استفاده می‌­کردند.

مکان پخش آگهی‌­ها به محیط­های اطراف و نزدیک کسب و کارها محدود می­‌شد. از همه مهمتر، تبلیغات نوشتاری فقط برای افرادی که سواد خواندن و نوشتن داشتند، قابل درک بود. با گذشت زمان و ورود کامپیوترها و اینترنت به زندگی جامعه، شیوه‌ های تبلیغات موثر نیز رنگ و بوی دیگری گرفت، کسب و کارها از تلویزیون و بعدها هم از موبایل برای تبلیغات محصولات و خدمات خود استفاده کردند. همچنین با گسترش مشاغل و ایجاد رقابت بین کسب و کارها اهمیت تبلیغات بالاتر رفت.

امروزه هر کسب و کاری می­‌داند که برای حضور موثر و مفید در بازار نیاز به معرفی خود دارد، بسیاری از کسب و کارهای خوب را در گذشته شاهد بوده‌­ایم که به دلیل عدم کسب سهم بازار مناسب، از دور بازی کسب و کار کنار گذاشته شدند. ما در این مقاله از آکادمی کاپریلا قصد داریم به شیوه­ های تبلیغات موثر بپردازیم، چرا که متناسب با شرایط هر کسب و کار، روش­های متفاوتی برای تبلیغات وجود دارد، درک این موضوع نیازمند شناخت دقیق روش­های تبلیغاتی و همچنین شیوه درست استفاده از آن­ها می‌­باشد.

 

اهمیت شیوه های تبلیغات در فروش کسب‌وکار درست و صحیح برای افزایش فروش

فرض کنید صاحب برند کفش مردانه، چند میلیون تومان برای تبلیغ در برنامهٔ تلویزیونی مرتبط با سلامت زنان صرف کند. چقدر برای او سود خواهد داشت؟

چه چیزی باعث می‌شود نرخ هزینهٔ تبلیغات آن‌ها منفی شود؟ خیلی ساده است! جایی تبلیغ کرده است که به محصول او نیاز نداشته‌اند. می‌توان حدس زد که هیچ استراتژی مشخصی برای تبلیغ هم نداشته است.

تبلیغات کورکورانه و فله‌ای راه خوبی برای افزایش فروش نیست! از طرفی هم برنامه‌ای که مخاطب زنانه دارد، زمان و مکان مناسبی برای نمایش تبلیغ کفش مردانه نیست.

ضرب‌المثل «هر سخنی جایی و هر نکته مکانی دارد» را که شنیده‌اید؟

حالا این ضرب‌المثل را برای کسب‌وکارها در نظر بگیرید. اگر با تبلیغات انبوه در زمان و مکان نامناسب سراغ افراد بروید، به بیراهه می‌روید! با این کار نه‌تنها باعث آزار مشتری می‌شود، بلکه به شخصیت برندتان هم آسیب می‌زنید.

آموزشگاه کنکوری که می‌رفتم، تخفیف کلاس‌ها و مشاوره‌های خود را تا سه سال بعد، از طریق ایمیل و اس‌ام‌اس همچنان ارسال می‌کرد! آن‌قدر آزاردهنده بود که نه‌تنها شمارهٔ آن‌ها را به فهرست سیاه منتقل کردم، بلکه حتی به دیگران هم آن‌ها را معرفی نکردم.

این مثال‌ها را زدیم که به این موضوع برسیم:

هر تبلیغی را برای رسیدن به هدف مشخصی ساخته‌اند!

اگر قرار است تبلیغ کنید تا بفروشید، باید از مسیر درست شیوه های تبلیغات در فروش کسب‌وکار بروید. مگر می‌شود با جادهٔ شمال به بندرعباس رسید؟

حالا که اهمیت انتخاب صحیح روش و مسیر  را درک کردید، بیایید روش‌های تبلیغات موثر برای فروش بیشتر را با هم بخوانیم.

ما انواع تبلیغات موثر  را به ۲ شکل دسته‌بندی می‌کنیم تا کار شما راحت‌تر شود:

  • آنلاین
  • آفلاین

مخاطب خود را بشناسید، بودجه را مشخص کنید و در نهایت یک یا چند روش را بر اساس این ۲ موضوع انتخاب کنید.

مقاله پیشنهادی : تبلیغات اینترنتی چیست و چه فوایدی دارد؟

فروش بیشتر با ۶ نوع تبلیغ موثر آنلاین

شاید مهم‌ترین مزیت تبلیغات مجازی (آنلاین)، این مسئله باشد که می‌توانید همه‌چیز را اندازه‌گیری کنید؛ بنابراین هر لحظه که احساس کردید کانال درستی را انتخاب نکرده‌اید یا متن تبلیغاتی مشکل دارد، کمپین را اصلاح می‌کنید.

از طرفی، وقتی تبلیغ خودتان  را روی بیلبورد نصب می‌کنید، کار تمام است! هزینهٔ تغییر آن به‌حدی زیاد است که دیگر چاره‌ای به‌غیر از قبول شکست ندارید.

ولی در روش‌های آنلاین، شما می‌توانید کمپین‌های خودتان را در لحظه تغییر دهید. حتی این امکان وجود دارد که کمپین را متوقف کنید تا جلوی ضرر را بگیرید.

در بین تمام روش‌ها هم ۶ روش تبلیغات موثر برای فروش را برای شما جدا کرده‌ایم:

 

۱. با تبلیغات کلیکی یکتانت، فروش بیشتر رو تجربه کنید

چرا کلیکی؟ چون شما فقط به‌ازای هر کلیک کاربر هزینه می‌کنید؛ پس اگر تبلیغ شما را ببیند و روی آن کلیک نکند، چیزی از حساب شما کسر نمی‌شود.

ما در یکتانت، به شما کمک می‌کنیم انواع تبلیغات کلیکی زیر را به‌راحتی اجرا کنید:

  • بنری؛
  • همسان؛
  • پوش نوتیفیکیشن؛
  • محصول.

اما آیا هرکدام در هر حالتی به فروش بیشتر منجر می‌شوند؟ خیر!

بیایید به شما بگوییم چطور با کمک یکتانت، فروش خود را افزایش دهید.

ناگفته نماند که می‌توانید چند کمپین مختلف را در یکتانت هم‌زمان اجرا کنید تا بیشتر از قبل بفروشید.

 

تبلیغات همسان و بنری هدفمند

تبلیغات همسان و همچنین تبلیغات بنری فقط در صورتی به درد فروش می‌خورند که به‌صورت هدفمند اجرا شوند.
هدفمند به چه معناست؟ یعنی شما مخاطب را بر اساس چیز مشخصی هدف بگیرید تا تبلیغی به او نشان دهید که به آن نیاز دارد:

  • موضوعی

تبلیغی مرتبط با موضوع کلی صفحه به کاربر نمایش داده می‌شود. میزان ارتباط تبلیغ با صفحه‌ای که کاربر باز کرده است، شانس شما را برای تبدیل او به مشتری افزایش می‌دهد.

  • کلیدواژه‌ای

تبلیغ سر از صفحه‌های مختلف درنمی‌آورد! یک سری کلیدواژه انتخاب می‌کنید (مثلا رمزارز، بیت‌کوین و ارز دیجیتال) و سپس تبلیغ شما در صفحه‌هایی نمایش داده می‌شود که از این کلیدواژه‌ها در عنوان و متا دیسکریپشن آن استفاده شده باشد.

  • رفتارمحور

رفتار کاربران در این روش زیرنظر گرفته می‌شود. از چه وب‌سایت‌هایی دیدن کرده‌اند؟ آیا به حوزهٔ فعالیت شما علاقه دارند؟ سابقهٔ کاربر نشان می‌دهد که آیا او می‌تواند مخاطبِ هدف شما باشد یا خیر! از طرفی، جنسیت مخاطب چیست؟ در کجا زندگی می‌کند؟

تبلیغات چیست؟

اگر بخواهیم به زبان ساده تبلیغات را تعریف کنیم، شاید تعریف زیر مناسب باشد:

«به هر گونه فعالیتی که باعث شود محصولات و خدمات کسب و کار ما در میدان دید مشتریان قرار گیرد و مشتریان را ترغیب به خرید از محصولات و خدمات ما نماید، تبلیغات می‌­گوییم».

منظور ما از «میدان دید مشتری»، قرار دادن شعارها و محصولاتمان در دسترس مشتری است، آنگونه که مشتری کاملاً از وجود محصولات و خدمات ما و همچنین  ویژگی­های آن آگاه شود. عمده آژانس­های تبلیغاتی به دنبال منتقل کردن مفاهیم کلی «ارزان­تر، سریعتر، بهتر» به مخاطب هستند. شما هم معمولاً در تبلیغات خود در حال انتقال یکی از این مفاهیم هستید؛ چرا که محصول شما نیازی از مشتری را حل می‌کند و شما با تبلیغات قصد دارید تا خود را در دسترس مشتری قرار داده و آن را ترغیب به انتخاب خود نمایید. از دیرباز تا کنون، کسب و کارها روش­های مختلفی را برای تبلیغات استفاده کرده‌­اند، امروزه با گسترش اینترنت و استفاده از گوشی­های همراه، تبلیغات دیجیتالی یا بازاریابی دیجیتالی اهمیت بسیاری یافته است.

از طرفی هم ما به‌تازگی، سرویسی جدید را به‌نام «تبلیغات محتوامحور» به پنل خود اضافه کردیم. در این روش، تبلیغ محصول شما در محتوایی نمایش داده می‌شود که ارتباط معنایی زیادی با آن دارد.

مثلاً فرض کنید تبلیغ «اسپرسوساز صنعتی» در مقالهٔ «مراحل راه‌اندازی کافه» نمایش داده شود. چقدر تاثیر دارد؟ کسی آن مقاله را باز کرده است که به این محصول نیاز دارد؛ بنابراین می‌‌توان انتظار داشت از پیشنهاد شما استقبال کند.

طی تحقیقات و بررسی‌هایی که انجام دادیم، این روش نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد. از طرفی، به کوکی کاربر و ذخیرهٔ اطلاعات و سابقهٔ او هم نیاز ندارد؛ چون بر اساس محتوای صفحه، تبلیغی مرتبط به‌صورت هوشمند و خودکار نمایش داده می‌شود.

ارسال شده در تبلیغات و بازاریابیبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید