کسب و کار اینترنتی چیست؟

کسب و کار از طریق اینترنت می تواند بسیار عالی باشد و در زمان فعلی انواع روش های کسب درآمد از طریق اینترنت وجود دارد. اینترنت دنیای امروز را دگرگون کرده است و کسب و کار و تجارت نیز از این قائده مستثنی نیست. همه‌ی ما با فروشگاههای اینترنتی موفق و بزرگی که به درآمدهایی میلیاردی دست یافته‌اند.شاید سوال شما این باشد که کسب و کار اینترنتی چیست؟ در این مطلب از سایت وی لینک گزارشی کامل در این باره آماده کرده ایم.

کسب و کار اینترنتی

برای اینکه درک درستی از موضوع کسب و کار آنلاین اینترنتی یا فعالیت مجازی داشته باشیم، بهتر است جمله را تقسیم و کوتاه کنیم. ابتدا کسب و کار که مربوط به انجام یک سری فعالیت ها و وظایف خاص در قبال دریافت هزینه است را بیان می‌کنیم. یعنی کار می‌کنیم و پول بدست بیاوریم یا به اصطلاح پول کسب می‌کنیم. موضوع اینترنت هم که کاملاً برای شما مشخص است.

کسب و کار اینترنتی واژه‌ی جالبی است که این روزها از هر گوشه و کنار شنیده می‌شود. امکان ندارد کسی در اطراف شما ایده‌های درزمینهٔ راه‌اندازی کسب و کار اینترنتی در سر نپرورانده باشد. در این مقاله از این سایت می‌خواهیم در مورد کسب و کار اینترنتی توضیح دهیم. تا به‌تمامی جوانب سوال کسب و کار اینترنتی چیست؟ آشنایی پیدا کنید.

بطور کلی هر خدمت یا کالایی که از طریق اینترنت ارائه می‌شود، نمونه‌ای از کسب و کاری اینترنتی است. به عنوان مثال در چند سال گذشته برای خرید لباس به بازار می‌رفتید اما الان فروشگاه‌های اینترنتی یا صفحات مختلفی در شبکه‌های اجتماعی مثل اینستاگرام هستند که می‌توانید برای بررسی و خرید به آنها مراجعه کنید.

توجه داشته باشید که این‌ها فقط یک مثال ساده از کسب و کار اینترنتی بود و راه‌های زیادی وجود دارد که بتوانید کسب و کار خودتان را داشته باشید و از اینترنت پول در بیاورید. کسب و کارهای سنتی زیادی وجود دارد که می‌توانند از طریق اینترنت فروش خود را افزایش دهند. اگر هنوز کسب و کار اینترنتی خودتان را راه‌اندازی نکردید، پیشنهاد می‌کنم کمی جستجو کنید و می‌بینید که رقبای شما در اینترنت حضور دارند و بیشتر می‌فروشند.

کسب و کار اینترنتی

کسب و کار اینترنتی و دلایل محبوبیت آن

بی شک شما هم میدانید که موضوع مقاله در رابطه با کار در اینترنت می باشد. فعالیت آنلاین را به اصطلاح کسب و کار در اینترنت می نامند. در سال های گذشته این نوع کسب و کار در ایران زیاد رایج نبود، اما در حال حاضر کسب و کار و بیزینس اینترنتی بسیار رایج شده است.

تقریباً می‌توان گفت: امروزه هر آن چیزی را که نیاز داشته باشید، می‌توانید از طریق اینترنت سفارش دهید. امروزه شاهد آنیم که کسب‌وکارهای سنتی کم‌کم وارد بستر اینترنت و فضای کسب و کار اینترنتی می‌شوند. کسب‌وکارهایی که هیچ‌کس روزی فکر نمی‌کرد بتوان آن‌ها را وارد بستر اینترنت کرد. کسب‌وکارهایی مانند سوپرمارکت اینترنتی، نانوایی اینترنتی و خشک‌شویی اینترنتی، ایده‌های بسیار عجیب که امروزه درآمد بسیار بالایی بدست می‌آورند.

اگر بخواهم صادقانه با شما صحبت کنم، خواهیم گفت: در هر کسب‌وکاری که اکنون فعالیت می‌کنید یا وارد کسب و کار اینترنتی می‌شوید یا بر شکست و متضرر خواهید شد. برای اثبات این مطلب می‌توان دو نمونه موفق را عنوان کرد: برای مثال سایت دیجی کالا بازار لوازم الکترونیکی را کاملاً تغییر داد و افراد بسیار زیادی در این زمینه متضرر شدند. با ورود استپ به فضای حمل‌ونقل ایران بسیاری از آژانس‌ها و تاکسی‌دارها نیز متضرر شدند.

مزیت‌های فروش محصولات به‌صورت آنلاین

فروش آنلاین محصولات (در مقایسه با فروش آنها در مکانی فیزیکی)، مزیت‌های فراوانی دارد. نخست اینکه مشتریان می‌توانند محصولات شما را مشاهده و بررسی کنند، بدون اینکه مجبور باشند به فروشگاه شما بیایند (البته اگر فروشگاهی داشته باشید).محبوبیت این کسب و کار دلایل مختلفی دارد، برای مثال یکی از آنها امکان راه اندازی آن توسط هر کسی می باشد. یا اینکه دارای ایده های پولسازی می باشد. کار آن بسیار آسان بوده و نیاز به نیروی خاصی در برخی فعالیت ندارد.

یکی از بهترین مدل‌های کسب و کار آنلاین مدل فروش کالا است. در این مدل برخی از شرکت‌های تولیدی، یک فروشگاه اینترنتی راه‌اندازی می‌کنند. و برای آن شروع به بازاریابی اینترنتی می‌کنند. نوع دیگر این نوع کسب و کارها این است که فرد یا شرکتی محصولات یک شرکت یا شرکت‌هایی را برای فروش ارائه کند.

این کسب و کارها معمولاً محصولات را خریداری می‌کنند و در انبار نگهداری می‌کنند. پس از ثبت سفارش مجصول آن را برای مشتری ارسال می‌کنند.دلایل محبوبیت بسیار زیاد می باشند که خود شما اگر می خواهید به سمت این نوع کار جذب شوید حتما دلایل خاصی که خودتان متوجه شده اید را می دانید.

اشکالات فروش محصولات به صورت آنلاین

شما باید چیزی را تولید، آن را انبار و سپس ارسال کنید. ممکن است کالاهای فیزیکی خراب شوند و تولید، انبار کردن و ارسال آنها نیز کار وقت‌گیری است. پس از ارسال نیز مشکل کالاهای مرجوعی پیش می‌آید. کنترل موجودی کالاهای فیزیکی، چالش بزرگی است. اگر کالای زیادی تولید کنید و کالاهایتان خراب شود، ضرر می‌کنید.

ارزیابی ایده یک کسب و کار

اگر ایده کسب‌ و کار یا راه اندازی استارت آپ خوبی به ذهن‌‌تان رسیده است، سریع اقدام نکنید. بلکه ابتدا با این آزمون‌های ذهنی آن را آزمایش کنید.پشت هر کسب و کار موفقی یک ایده وجود دارد. در صدر تمام بررسی‌های امکان‌سنجی یک ایده کسب و کار، تحقیق و پژوهش است. شما در مرحله تهیه طرح کسب و کار با دقت و وسواس زیاد شرکت‌های مشغول به کار در صنعت مورد نظرتان را بررسی کرده و مخاطبان هدف خود را به دقت شناسایی می‌کنید تا ببینید که راه حل شما واقعا مناسب این قشر از مخاطبان هست یا خیر.

 فروش خدمات

نوع دیگری از کسب‌وکارهای اینترنتی مربوط به کسب‌وکارهای خدماتی است. احتمالاً زمانی که میگوییم کسب‌وکارهای خدماتی انواع خاصی از آنها در ذهنتان می‌آید. این نوع کسب و کارها محصولی به‌طور مشخص برای فروش ندارند اما تخصص خود را به شکل‌های مختلف برای فروش به عرصه می‌گذارند. این تخصص می‌تواند تمیز کردن آپارتمان باشد، می‌تواند مشاوره درزمینهٔ بازاریابی باشد. چندان تفاوتی ندارد، هرگاه فرد یا شرکتی بتواند از طریق اینترنت برای خدماتی که عرضه می‌کند، مشتری جذب و درآمدزایی کند. درواقع وارد حوزه کسب و کار آنلاین خدماتی شده است.

برای شروع توصیه می‌کنیم با خواندن مطالب آشنایی با انواع کسب و کار اینترنتی و سپس روش‌های راه اندازی کسب و کار اینترنتی دید خوبی نسبت به کسب و کار اینترنتی بدست بیاورید.

برای راه اندازی کسب و کارتان حداقل یک سیستم یا گوشی متصل به اینترنت نیاز دارید اما فقط با راه اندازی کسب و کار، به درآمد نخواهید رسید. بلکه برای موفقیت کسب و کار آنلاین و به درآمد رسیدن باید مطالعه کنید، با دقت و حساسیت تصمیم بگیرید، رقبای خودتان را بشناسید و فقط به فکر پول نباشید. حتی زمانیکه موفق شدید!

پس کسب و کار اینترنتی یعنی مجموعه ای از فعالیت ها که به صورت آنلاین از طریق اینترنت انجام می شود. ممکن است برخی از کسب و کارهای اینترنتی خدمات رایگانی ارائه کرده و یا حتی خدمات خود را با هزینه ارائه دهند. از آنجایی که درباره کسب درآمد نیز حرف میزنیم، پس راه اندازی این نوع کسب و کار برای انجام یک سری کارها در قبال دریافت هزینه آن می باشد.

انتخاب ایده

هر کسب و کاری حاصل یک تفکر و ایده می باشد. چه در کسب و کار های آنلاین اینترنتی و چه در کسب و کارهای آفلاین. پس باید ابتدا یک ایده خوب برای راه اندازی کار در اینترنت پیدا کنید. چه کاری می خواهید انجام دهید؟ در چه زمینه هایی تخصص دارید ؟ یک ایده ناب پیدا کنید. ناب بودن ایده بسیار مهم است و سبب کسب درآمد بسیاری زیادی هم می شود. اکثر کسب و کارهای پولساز اینترنتی حال یک ایده ناب و خلاقانه می باشند.

کسب و کار اینترنتی فریلنسری (آزادکاری)

یکی دیگر از کسب‌وکارهایی که امروزه متداول شده است، کسب و کاره‌ای فریلنسری است. در این وب‌سایت‌ها، افراد متخصص در سایت ثبت‌نام می‌کنند. و برای خود یک پروفایل طراحی می‌کنند. در این پروفایل از تخصص و تجربه‌های خود می‌گویند. مشتری‌ها برای انجام پروژه‌ی خود یا آن‌که مستقیماً به یک متخصص پیشنهاد همکاری می‌دهند و یا اینکه پروژه‌ی خود را بصورت مستقل تعریف می کنند.

چطور دیجیتال مارکتر شویم؟

اگر به دیجیتال مارکتینگ علاقه دارید و به اصطلاح می‌خواهید دیجیتال مارکتر شوید باید بدانید که دیجیتال مارکتینگ هنر و علمی است که برای متخصص شدن در آن باید سال‌ها وقت بگذارید و علاوه بر آن باید به اصول و مبانی علم بازاریابی هم تسلط خوبی داشته باشید. اولین قدم برای یادگیری پیدا کردن منابع خوب است؛ منابعی که توسط افراد با تجربه تهیه شده و در هر زمان و مکانی در دسترس باشد.

بهتر است از افرادی که فکر می‌کنید بازار هدف شما هستند، پرس‌وجو کنید. برای مثال بگویید اگر چنین وب‌سایتی چنین خدماتی را به شما بدهد، استقبال شما چگونه خواهد بود؟ اگر برآورد کلی شما در این زمینه مناسب بود شما بخش زیادی از ماجرا را طی کرده‌اید. مباحث دیگر مربوط به کسب و کار را به‌طورکلی برنامه‌ریزی کنید. نیازی نیست کاملاً ریزبه‌ریز تمامی موارد مشخص شود اما تقریباً بدانید برای یک تا سه سال دیگر حدوداً در چه مسیری خواهید رفت.

 

ارسال شده در دسته‌بندی نشدهبرچسپ ها:

یک دیدگاه بنویسید